انرژی

ایران و زیمنس آلمان تفاهم نامه گازی امضا کردند

ایران و زیمنس آلمان بازسازی، نوسازی و افزایش راندمان توربوکمپرسور و تجهیزات دوار صنعت گاز تفاهم نامه همکاری امضا کردند.
به گزارش پایگاه خبری توسعه اقتصادی، ایران و زیمنس آلمان بازسازی، نوسازی، افزایش راندمان توربوکمپرسور و تجهیزات دوار صنعت گاز تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

این یادداشت تفاهم مشترک همکاری بین حمیدرضا عراقی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و «زیگفرید روسورم» مدیر فنآوری شرکت زیمنس آلمان امضا شد و دو طرف در خصوص نیاز آینده صنعت گاز به ماشین‌های دوارو چگونگی بازسازی، نوسازی و افزایش راندمان دستگاه‌های موجود و قدیمی به توافق دست یافته‌اند.

«زیگفرید روسورم» مدیر فنآوری شرکت زیمنس آلمان پیشتر با بیان اینکه با اجرای توافق، تحریم ها برچیده شده‌اند و می‌توانیم تجهیزات مسدود شده را متناسب با نیاز به آنها در پروژه‌ها، تحویل دهیم و دیگر هیچ محدودیت قانونی وجود ندارد، تصریح کرده بود: زیمنس آلمان درباره راه آهن، رفت و آمد سریع، سازکارهای انرژی و توزیع انرژی در صنعت نفت و گاز فعال است، از این رو فرصت‌هایی بسیار در موضوع‌هایی متنوع برای زیمنس وجود دارد که از هم‌اکنون کار روی آنها را آغاز کرده‌ایم.

همچنین بخوانید

در همین حال علی اکبر شعبانپور مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس بهمن ماه سال گذشته در گفتگو با مهر از آزادسازی برخی از تجهیزات و کالاهای فازهای پارس جنوبی توسط زیمنس آلمان خبر داد و تاکید کرده بود: توربو کمپرسورهای گازی ایران در امارات و اروپا رفع توقیف شد.

بیژن زنگنه وزیر نفت هم اسفند ماه سال گذشته با بیان اینکه ایران به کمپرسورهای گازی و ماشین آلات شرکت زیمنس برای تولید گاز نیاز دارد، گفته بود: امیدواریم فصل جدیدی در همکاری میان ایران و شرکت زیمنس در پساتحریم آغاز شود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا