امور زیربناییتعاون و اشتغال

مامورین بیمه در کار صنعتگران سنگ اندازی نکنند

اسلامشهر- دبیرکل خانه کارگر در مجلس با اشاره به اینکه مطالبات بیمه از دولت توسط مجلس در حال پیگیری است گفت: مامورین بیمه در کار صنعتگران سنگ اندازی نکنند.

به گزارش آرمان اقتصادی، علیرضا محجوب پیش از ظهر پنج شنبه در نشست سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با کارآفرینان و تعاونی های اسلامشهر که با حضور مسعود مرسلپور، فرماندار و مسئولین در فرمانداری این شهرستان برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: اگر حوزه کار تعاونی، شرکت و یا مجموعه ای در روستا قرار دارد ۲ نوع بیمه برای روستاییان فراهم است.

دبیرکل خانه کارگر در تشریح بیمه های موجود در روستاها افزود: بیمه تامین اجتماعی نوع اول بیمه و بیمه روستاییان و عشایر نوع دوم بیمه روستاییان محسوب می شود که ارزان ترین بیمه موجود است و مجموع سهم پرداختی آن ۵ درصد می باشد که کمتر از سهم کارگر بیمه تامین اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه گاها به جهت اینکه دولت مابه التفاوت تخفیف و بخشودگی ها را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نکرده است مجریان بیمه در کار صنعتگران سنگ اندازی می کنند گفت: با توجه به این که قوانین کاملا صریح، روشن وآشکار است ماموین در جریان باشند که نباید کاری کنند که ما مجبور به تعیین مجازات برای مامورینی که از قوانین تخطی می کنند شویم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر در مجلس بیان داشت: طلب تامین اجتماعی باید پرداخت شود اما راضی نیستیم که اگر به کسی بخشودگی، تخفیف و یا گذشتی تعلق می گیرد حقش پایمال شود.

محجوب افزود: هم اکنون دولت پای مذاکره آمده است که بدهی های تامین اجتماعی را پرداخت کند و اعلام کرده ایم که این بدهی ها باید با سود ۴ درصد پرداخت شوند لذا اگر در امور بیمه شدگان اسان گیری قوانین صورت بگیرد و امور تسریع و تسهیل شوند پیگیر این هستیم که مطالبات تامین اجتماعی یز زودتر انجام شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا