صنعت، معدن، تجارت

وزارت صمت دستور جبران خسارات وارده به شاهوار را صادر کند

شاهرود – نماینده شاهرود و میامی در تبیین مطالبات مردم این حوزه انتخابیه است، گفت: یکی از مطالبات مردمی از وزارت صنعت، معدن و تجارت رفع خسارات وارده به شاهوار براثر عملیات معدنی است.

همچنین بخوانید

سید حسن حسینی شاهرودی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه رفع موانع توسعه صنعتی، معدنی، کشاورزی مطالبه اصلی مردم شاهرود و میامی در شرق استان سمنان است، تأکید کرد: مردم این شهرستان‌ها انتظار دارند تا رئیس‌جمهور در سفر قریب‌الوقوع خود از شرق استان نیز دیدار کند تا در جریان موانع تولید و توسعه در بخش‌های مختلف قرار گیرد.

وی افزود: این سفر و این حضور رئیس دولت می‌تواند راهگشای بسیاری از معضلات و عقب‌ماندگی‌های شرق استان سمنان ازجمله تصویب مرز هوایی در فرودگاه شاهرود باشد.

معدن بوکسیت خسارات را جبران کند

عضو خانه ملت بابیان اینکه مردم شاهرود ربع قرن پیش فرودگاهی را با دست‌خالی بنا کردند که امروز سال‌های سال است، معطل تصویب مرز هوایی مانده است، گفت: حمایت از کمیته مردمی فرودگاه شاهرود و تکمیل نواقص فرودگاه در زمره اقداماتی است که از سوی مدیرعامل فرودگاه‌های کشور رخ‌داده و جای تقدیر دارد اما مردم از دولت نیز مطالبه دارند که به این امر رسیدگی کند.

حسینی شاهرودی درباره وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز، گفت: حمایت و رفع موانع موجود در توسعه معدنی منطقه شاهرود و میامی توسط این وزارت خانه می‌تواند به رفع معضل بیکاری در منطقه منجر شود.

وی با اشاره به گزارش رسمی که اخیرا توسط مرکز پژوهش‌های مجلس پیرامون فعالیت معدن بوکسیت ارائه شده است، گفت: وزارت صنایع باید به تخلفات عدیده شرکت آلومینیم جاجرم در بهره برداری بی رویه معدن بوکسیت تاش رسیدگی کرده و دستور جبران خسارات وارده به منابع آب و محیط زیست و حیاط وحش منطقه را صادر کند.

نماینده شاهرود و میامی همچنین گفت: استقرار دانشکده دندانپزشکی بسطام و تکمیل مرکز اورژانس شاهرود و بیمارستان میامی و تکمیل دیگر مراکز درمانی در شاهرود و میامی نیز در زمره مطالبات مردم شرق استان سمنان از وزارت بهداشت و درمان است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا