خودروصنعت، معدن، تجارت

حفظ قرارداد‌های کارگری کارخانه اوپل توسط پژوسیتروئن

مدیرعامل پژوسیتروئن به دولت اسپانیا متعهد شد قراردادهای کارگری فعلی در کارخانه اوپل در این کشور را پس از خرید این خودروساز حفظ خواهد کرد.

 

همچنین بخوانید

سازنده خودروهای پژو و سیتروئن هفته جاری تایید کردند برای خرید اوپل از جنرال موتورز توافق کرده است و اعلام کرد صرفه جویی‌های برنامه ریزی شده، از  محل خرید و تحقیق و توسعه به جای تعطیلی کارخانه‌ها حاصل خواهد شد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از ایسنا، ماریانو راخوی، نخست وزیر اسپانیا پس از اینکه خرید اوپل از سوی پژوسیتروئن اعلام شد، با کارلوس تاوارس، مدیرعامل این گروه خودروسازی فرانسوی صحبت کرد.

دفتر نخست وزیر اسپانیا اعلام کرد این گفت‌وگو سازنده بوده است و تاوارس به نخست وزیر اسپانیا درباره حفظ مشاغل اسپانیایی و رعایت توافق‌هایی که میان اتحادیه‌های کارگری و جنرال موتورز امضا شده بود، اطمینان داده است.

اوپل یک کارخانه بزرگ در زاراگوزا در شمال اسپانیا دارد. این کارخانه یکی از سه کارخانه ای در اروپا است که اوپل و پژوسیتروئن پیش از این تحت یک قرارداد همکاری، در آن خودرو تولید می کردند.

همچنین پژوسیتروئن یک کارخانه در ویگو در شمال غربی اسپانیا و یک کارخانه کوچکتر در خارج از مادرید دارد که در آن به تولید با ظرفیت پایین مشغول است.

بر اساس گزارش رویترز، این دو خودروساز حدود ۱۳ هزار نفر را در اسپانیا به کار گرفته‌اند.


منبع:اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا