امور زیربناییراه و ساختمان

قیمت مسکن همچنان رو به جلو می تازد

یک کارشناس بازار مسکن گفت: آخرین داده ها از وضعیت معاملات مسکن طی شهریور ماه سال جاری در شهر تهران حاکی از اینکه قیمت ها همچنان سیر صعودی دارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مهدی سلطان محمدی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: متوسط قیمت آپارتمان در شهر تهران طی شهریورماه سال جاری هشت میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بوده که این نسبت در مقایسه با سال قبل ۷۴ درصد رشد را نشان می دهد.

وی همچنین اظهارداشت: قیمت های مسکن در این مدت افزایش تکان دهنده را تجربه کرده در حالیکه حجم معاملات نسبت به سال گذشته با افت ۳۰ درصدی مواجه بوده است.

همچنین بخوانید

این کارشناس بازار مسکن گفت: حجم معاملات مسکن طی چند ماه گذشته با یک سیر نزولی رو به رو بوده اما قیمت ها حتی نسبت به مرداد ماه سال جاری ۱۰ درصد افزایش را نشان می دهد که یک شیب فوق العاده ایست.

وی در ادامه افزود: معاملات مسکن در حال حاضر راکد و قیمت ها بر مدار افزایشی قرار دارد.

سلطان محمدی بیان داشت: افزایش قیمت های مسکن در شرایط فعلی با ساخت و ساز توام نبوده و این امر نشان می دهد سازندگان نیز در وضعیت خوبی قرار ندارند.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که حضرتعالی چشم انداز بازار مسکن را چگونه ارزیابی می کنید، یادآورشد: چشم انداز این بازار با توجه به پیش بینی ها و اطلاعات موجود مثبتی تلقی نمی شود.

برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی» با هدف ارائه یک تصویر بزرگتر، کاملتر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان جهت دریافت فایل صوتی برنامه می‌توانند به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا