بانکبانک و بیمه

اعلام آخرین مهلت ثبت نام شماره شبا


سبحانی آخرین مهلت ثبت نام شماره شبا را ۳۰ مهر ماه اعلام کرد و گفت: این مهلت دیگر تمدید نخواهد شد.

به‌گزارش آرمان اقتصادی (armaneghtesadi.com)، جعفر سبحانی مشاور رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی گفت: تاکنون میزان برآورد سود سهام عدالت به طور تقریبی مبلغ ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعلام شده است، البته یکی از مهم ترین شرکت های سودده سهام عدالت یعنی هلدینگ خلیج فارس مجمع عمومی خود را برگزار نکرده و سود تخصیص یافته از جانب این شرکت فعلا مشخص نیست.

وی افزود: سود سال گذشته این هلدینگ ۸۰۰هزار میلیارد تومان به ثبت رسید که پیش بینی ما برای سود امسال رقمی بالغ ۱۲۰۰میلیارد تومان خواهد بود.
سبحانی در ادامه به پیش بینی ۵ هزار میلیارد سود سهام عدالت در سال ۹۶ اشاره کرد و گفت: البته این رقم تقریبی  نیز نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی را تجربه کرده است. در حال حاضر ۴۹ شرکت سرمایه پذیر در سبد سهام عدالت قرار دارند که ۳۵ شرکت بورسی و مابقی غیر بورسی است. ارزش این شرکت ها در مقطع واگذاری سهام عدالت ۲۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر آخرین مهلت ارائه شبا توسط مشمولان سهام عدالت تصریح کرد: تعداد قابل توجهی برای ارائه شماره شبا به سامانه مراجعه کردند.
سبحانی با اشاره به آخرین مهلت ورود افراد به سامانه جهت اعلام شماره شبا  ابراز کرد: ۳۰ مهرماه آخرین مهلت تعیین شده از سوی شورای اصل ۴۴ قانون اساسی است و این مهلت دیگر تمدید نخواهد شد.
وی بیان کرد: افرادی که شماره شبای خود را ارائه نکرده اند و مهلت ارائه شده را از دست داده اند تا اطلاع بعدی دیگر نمی توانند سود خود را دریافت کنند اما این سود محفوظ بوده و در جایی دیگر سرمایه گذاری می شود تا بتوان سود این سهام را افزایش دهیم.
سبحانی در پایان گفت:در شرایطی که این افراد شماره شبا خود را اعلام کردند انتظار واریز سود را پس از زمان ثبت نام خود نداشته باشند زیرا این سازمان بیشترین زمان را برای این امر اختصاص داده است لذا از عموم مشمولان سهام عدالت تقاضا می شود تا شماره شبای خود را ارائه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا