بورسبورس اوراق

علی صحرایی، رسما مدیرعامل بورس تهران شد

بر اساس اعلام رسمی شرکت بورس تهران در شبکه کدال، حسن قالیباف اصل پس از یک دهه، حضور به عنوان مدیرعامل تالار شیشه ای، مسند خود را به علی صحرایی واگذار کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، امروز در شبکه کدال، شرکت بورس تهران به طور رسمی مدیرعامل جدید این شرکت را معرفی کرد.

پس از انتخاب هیات مدیره جدید شرکت بورس اوراق بهادار تهران طی دو هفته اخیر، اعضای حاضر علی صحرایی را به عنوان مدیر عامل بورس تهران و جانشین حسن قالیباف اصل انتخاب کردند.

پیش از این، محمد ابراهیم پورزرندی رییس هیات مدیره بورس تهران در این زمینه اطلاعاتی را به صورت غیر رسمی در اختیار رسانه ها قرار داده بود.

یادآوری می شود علی صحرایی مدرک کارشناسی حسابداری از دانشگاه صنعت نفت و کارشناسی ارشد را از دانشگاه علامه طباطبایی اخذ کرده است. وی دارای مدرک دکترای حرفه ای عالی مدیریت کسب و کار با گرایش حسابداری(DBA) است.

یادآور می شود، در کارنامه کاری علی صحرایی دو دهه حضور پیوسته در بازار سرمایه ثبت شده است. وی مرداد ۷۷ در سازمان کارگزاران بورس در سمت کارشناسی مدیریت بررسی سهام و طرح ها و اردیبهشت ۸۱ در سمت کارشناس مسئول بازرسی و بازار قرار گرفت. پس از آن در مرداد ۸۳ در سمت کارشناس مسئول عملیات و نظارت بر بازار حضور یافت.

یادآور می شود،  پس از تصویب قانون جدید بازار اوراق بهادار و شکل گیری ساختار جدید بازار سرمایه، در اسفند ۸۵ با سمت مدیر بازار به فعالیت خود در بورس تهران ادامه داد. سپس از آذر۹۰ تاکنون معاونت بازار را برعهده داشته است. وی همچنین از خرداد ۹۵ به عضویت هیات مدیره فرابورس در آمده است.

یادآور می شود علی صحرایی در تدوین و پیش نویس مقررات و دستورالعمل های متنوع بازارسرمایه ارتباط مستقیم داشته و نقش به سزایی را ایفا کرده است.

طی سال های فعالیت دکتر قالیباف اصل در شرکت بورس تهران، تحولات بسیار مهمی در بازار سهام ایران رخ داد.

از مهمترین گام های وی طی این مدت می توان به ورود ابزارهای جدید به بازار سهام (آپشن،فیوچرز و…)، ترویج فرهنگسازی در بازار سرمایه، تلاش در جهت شفاف سازی فعالیت شرکت های بورسی، تقویت نظارت بر عملکرد بازار سهام و پذیرش ده ها شرکت بزرگ کشور در بازار سهام اشاره کرد.

منبع
SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا