بانکبانک و بیمهصوت

طرح جامع بانکداری حلال مشکلات بانکی نیست

عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی و مسئول کمیته پولی و مالی حوزه علمیه قم گفت: طرح جامع بانکداری مورد تهیه کمیسیون اقتصادی مجلس نمی توانند مشکلات سیستم بانکی کشور را رفع کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علی معصوم نیا در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: این طرح یکسری اشکالات شکلی و محتوایی دارد.

وی همچنین اظهارداشت: اشکالی که در خصوص ساز و کار طرح وجود دارد اینکه صاحبنظران اقتصاد اسلامی امروز در مورد بانکداری اسلامی نظرات جدی دارند ولی متاسفانه در تهیه این طرح تنها نظرات یک گرایش مورد توجه قرار گرفته است.

عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی و مسئول کمیته پولی و مالی حوزه علمیه قم گفت: بانکداری یکی از مهمترین طرح های اقتصادی نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی در ادامه افزود: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری مهمترین مسئله امروز کشور مسئله اقتصادی است.

معصوم نیا با بیان اینکه سیستم بانکی از جمله مسائل مهم و اصلی در اقتصاد کشور است، اظهارداشت: بسیاری از مشکلات فعلی اقتصاد مملکت را باید در سیستم بانکی و ساز و کار بانک ها جستجو کرد.

وی در مصاحبه با رادیو اقتصاد گفت: قانون عملیات بانکی بدون ربا در سال ۱۳۶۲ به همت مجلس شورای اسلامی مصوب و سال ۱۳۶۳ در کشور به مرحله اجرا درآمد.

عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی و مسئول کمیته پولی و مالی حوزه علمیه قم افزود: اجرای قانون عملیات بانکی بدون ربا موفقیت آمیز نبوده و این عدم موفقیت مورد اجماع تمامی صاحب نظران است ولی در اینکه دلیل ناکامی قانون مزبور چه بوده اختلاف نظر وجود دارد.

برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی «حسن سعید کلاهی، سید وحید موسوی و حمید رضا کجوری» با هدف تحلیل و بررسی مهمترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد وعلاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا