بورسبورس اوراقفرابورس

کاهش ۱۰ واحدی شاخص کل بورس/ حمایت حقوقی‌ها در کانال مهم نماگرهای بورسی

بازار سهام تهران امروز شاهد معاملاتی همسو با حمایت بازارگردان‌ها و حقوقی‌ها در برابر کانال حمایتی مهم شاخص بورس بود، بازاری که تلاش می‌کند، تا آغاز معاملات در هفته آینده نماگرهایی سبزپوش را به نمایش بگذارد.

به گزارش پایگاه خبری توسعه اقتصادی، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ماه ۹۵ با کاهش ۱۰ واحدی به رقم ۷۸ هزار و ۳۳ واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن اما با افزایش ۳۹ واحدی عدد ۱۳ هزار و ۸۰۷ واحد را برای خود ثبت کرد.

همچنین بخوانید

امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افت ۱۴۹ واحدی به رقم ۸۷ هزار و ۱۲۸ واحد رسید.

شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش ۲۹ واحدی عدد ۵۴ هزار و ۶۳۵ واحد را تجربه کرد که شاخص بازار دوم با افزایش ۱۰۵ واحدی به رقم ۱۷۰ هزار و ۴۴۴ واحد رسید.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) بدون تغییر محسوسی روی عدد ۷۹۸ واحد ایستاد.

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معملاتی ۳ شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با ۵۳ واحد، کشتیرانی ج.ا.ا و سرمایه‌گذاری غدیر هریک به میزان ۴۴ واحد بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی ۳ شرکت بانک ملت با ۴۳ واحد، فولاد مبارکه با ۳۱ واحد و سایپا با ۲۵ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از ۳۲۱ میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و ۲۳۷ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۸۷ هزار و ۵۰۶ نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های لیزینگ رایان سایپا، حق تقدم خرید سهام صنعتی نیرو محرکه، سرمایه‌گذاری صنایع ایران، اوراق مشارکت میدکو از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های لابراتوارهای رازک، اوراق مشارکت سیمان کردستان، میدکو، شیر پگاه فارس، قند شیروان-قوچان-بجنورد، سیمان اصفهان، بین‌المللی ساروج بوشهر، سیمان خاش، بیمه ما متوقف شدند.

امروز همچنین با فروش تمامی حق تقدم‌های استفاده نشده خرید سهام شرکت قاسم ایران، این نماد معاملاتی متوقف شد.

به گزارش فارس، امروز در نماد معاملاتی ملی صنایع مس ایران ۱۱۰ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۹ میلیارد تومان میان کدهای درون گروهی متعلق به سهامدار عمده این شرکت جابجا شد.

در نماد معاملاتی گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید نیز امروز ۱۰۰ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۹ میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده حقوقی کد به کد شد.

امروز در نماد معاملاتی صنعتی دریایی ایران اما ۱۴.۵ میلیون سهم به ارزش کمتر از ۴ میلیارد تومان میان سهامداران عمده این شرکت منتقل شد.

در نماد معاملاتی پتروشیمی جم اما امروز اندکی بیش از ۵ میلیون سهم به ارزش کمتر از ۵ میلیارد تومان با معاملات انتقالی از سوی سهامدار عمده روبرو شد.

به گزارش فارس، امروز بازار سهام در گروه خودرویی‌ها شاهد افزایش عرضه سهام در اغلب نمادهای معاملاتی بود.

در این بین معاملات متعادل ایران خودرو با وجود غلبه عرضه بر تقاضای سهام به معامله ۱۲۰ میلیون سهمی در پایان معاملات امروز این سهم در دامنه نوسان مثبت قیمتی منتهی شد. در این گروه، قطعه‌سال‌های کوچک همچنان مورد اقبال نوسان‌گیران برخوردار از سرمایه پایین است.

در نمادهای بزرگ معاملاتی بازار نیز امروز با افزایش تحرک بازار گردان‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری بازار سهام شاهد حمایت از شاخص بورس به لطف تحرک حقوقی‌ها بود.

در گروه تاپیکو جدیدترین خبرها حاکی از تجهیز منابع پالایشگاه ستاره خلیج فارس از محل منابع صندوق توسعه ملی به طور تدریجی است.

این در حالی است که بانک ملت به عنوان مجری تخصیص این منابعه به دلایل نامعلوم همواره از عدم تزریق منابع کافی در این پالایشگاه سخن گفته است.

در عین حال عزم شستا برای واگذاری بلوکی اغلب دارایی‌های بورسی خود به بخش خصوصی باعث شده تا گروه تاپیکو و زیرمجموعه‌های آن دوباره مورد توجه معامله‌گران بازار به ویژه در شرکت‌های کوچک این مجموعه سرمایه‌گذاری تحت مدیریت دولت قرار گیرد.

به گزارش فارس، بازار سهام امروز بازاری متعادل و تحت حمایت حقوقی‌ها بود که به نظر می‌رسد با توجه به تداوم این حمایت‌ها در هفته آینده با نماگرهایی سبزپوش معاملات خود را آغاز کنند

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا