امور زیربناییتعاون و اشتغال

۳۰ هزار نفر از طریق کاریابی‌ها صاحب شغل شدند

مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اشتغال به کار ۳۰ هزار نفر با مراجعه به مراکز مشاوره شغلی و کاریابی‌ها طی شش ماهه سال جاری در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمد اکبرنیا در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: سال گذشته نیز ۸۰ هزار نفر از طریق کاریابی ها در سطح کشور مشغول به کار شدند.

وی ادامه داد: طبق معمول در تمامی کشورهای دنیا سایت هایی به خصوص برای بخش خصوصی وجود دارد که این سایت ها وظیفه برقراری ارتباط برای اشتغال کارجویان توسط کارفرمایان را برعهده دارند.

همچنین بخوانید

مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بخش خصوصی در ایران نیز با دریافت مجوز از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می تواند بصورت فیزیکی و سایت در این زمینه فعالیت کند که خوشبختانه تاکنون سایت های مختلف کاریابی در کشور فعال و در حال ارائه خدمات به کارجویان هستند.

وی افزود: میزان موفقیت کاریابی ها بستگی به رونق بازار کار دارد بنابراین هرچقدر بازار کار پر رونق تر باشد به همان میزان و حتی بیشتر موفقیت و عملکرد کاریابی ها ارتقا و برعکس این قضیه هم صادق است.

اکبرنیا همچنین در پاسخ به این سؤال که وزارت تعاون، کـار و رفاه اجتماعی چه برنامه‌ای برای مقابله با سایت‌ها و کاریابی های غیرمجاز دارد، اظهارداشت: طبق قانون کسانی که می‌خواهد در حوزه کاریابی فعالیت کند بطورحتم باید از این وزارتخانه مجوز داشته باشد.

وی در ادامه این مصاحبه یادآورشد: فعالیت بدون مجوز در این حوزه تخلف محسوب می شود.

برنامه «نود و هشتی ها» کاری از گروه اقتصاد و جامعه به تهیه کنندگی «مهرگان سوادکوهی و مهدی شیار» از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۷ به مدت ۸۵ دقیقه با هدف اطلاع رسانی درباره موضوعات اقتصادی با جلب مشارکت و تعامل مخاطبان و ارتقای فرهنگ اقتصادی با تاکید بر اقتصاد مقاومتی و ترویج سبک زندگی اسلامی – ایرانی از رادیو اقتصاد پخش و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا