خودروصنعتصنعت، معدن، تجارت

ایمنی تایرهای ایرانی در تراز استانداردهای جهانی

سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران گفت: استانداردهای ایمنی تایر در کشور با استانداردهای پیشرفته جهان تطابق دارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مصطفی تنها در برنامه «کالای ایرانی» رادیو اقتصاد ضمن اشاره به اینکه تایر یک قطعه ایمنی در خودرو محسوب می‌شود، افزود: استاندارد های ایمنی تایر در ایران اجباری است بنابراین امکان تولید تایر زیر این استاندارد در کشور وجود ندارد.

وی همچنین اظهارداشت: تایرهای ساخت داخل به لحاظ استانداردهای کیفی نیز در زمره تایر های متوسط جهانی قرار می گیرد.

همچنین بخوانید

سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران گفت: علامت استاندارد روی جداره لاستیک بصورت برجسته منقوش می شود.

وی در ادامه به مصرف کنندگان توصیه کرد در صورت مخدوش یا پاک شدن این علامت از خرید لاستیک به شدت خودداری کنند.

تنها تصریح کرد: طبق آخرین اطلاعات موجود در جهان تایر دستکم پنج سال از زمان تولید قابلیت مصرف دارد بنابراین ضرورت ایجاب می کند از استفاده لاستیک های تاریخ مصرف گذشته به جهت ریسک بالا پرهیز شود.

وی به رادیو اقتصاد توضیح داد: تایرهای ایرانی به هیچ وجه از تایرهای متوسط جهانی پائین تر نیست بلکه بالاتر است.

سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران گفت: حجم عمده تایرهای وارداتی به کشور چینی هستند بدون شک تایرهای تولید داخل به لحاظ کیفیت به مراتب بالاتر از این نوع تایرها می باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به مصرف دو نوع نخ (پلی آمیدی و پلی استر) در صنعت تایر کشور افزود: نخ پلی آمیدی در داخل تولید و نیازی به واردات این نوع نخ از خارج نیست.

تنها تصریح کرد: نخ پلی استر بیشتر برای تولید تایرهای سواری کاربرد دارد و مواد اولیه تولید نخ مزبور در داخل بصورت وارداتی تامین می شود.

وی در ادامه این مصاحبه یادآورشد: مواد مورد نیاز صنعت تایر کشور به لحاظ ارزشی ۴۵ درصد وارداتی و ۵۵ درصد مربوط به تولید داخل است.

برنامه «کالای ایرانی» کاری از گروه صنعت و بازرگانی شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۰:۰۰ صبح به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی «الهام مصطفوی وحمیده سلطانی» با هدف معرفی، ترویج، و تبلیغ کالای ایرانی، تولید داخلی و حمایت ازتولید کنندگان داخلی و مقابله با مصرف بی رویه کالای خارجی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا