امور زیربناییراه و ساختمان

دولت نمی‌تواند منابع مالی طرح‌های بزرگ را تامین کند

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد که دولت نمی‌تواند منابع مالی طرح‌های بزرگ را تامین کند.

به گزارش آرمان اقتصادی،، عباس آخوندی در همایش تجلیل از چهره‌های ماندگار و کارآفرینان برتر راه و شهرسازی (جایزه دادمان) اظهارکرد: در صورتی اقتصاد کشور بزرگ می‌شود که بتوانیم خدمات فنی و مهندسی خود را در بازارهای جهانی ارایه کنیم همانطور که در اقتصاد مقاومتی به استفاده از ظرفیت های داخلی ملزم هستیم در اجرای طرح‌های زیربنایی نیز باید به ظرفیت‌های داخلی متکی باشیم.

آخوندی ادامه داد: مدت‌ها سازمان برنامه و بودجه مرجع مهندسی بود و هنوز این سازمان سقف منابع مالی ما را تعیین می‌کند اما اکنون اجرای طرح‌های مالی بزرگ منابع مالی زیادی نیاز دارد که دولت نمی‌تواند آن را تامین کند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در افق ۱۴۰۴ اجرای طرح جامع حمل و نقل کشور به پنج بیلیارد و ۵۰۰ هزار میلیارد ریال (۵۵۰ هزار میلیارد تومان) اعتبار نیاز دارد که تامین این بودجه برای ما امری غیرممکن است.  در اقتصاد جهانی وابستگی به دولت کمتر شده است و ما نیز مجبوریم اقتصاد خود را به سوی بازارهای بین المللی سوق بدهیم.

آخوندی گفت: در صورتی که مهندسان و متخصصان ما نتوانند در بازارهای جهانی به فعالیت کارشناسانه خود ادامه دهند بدون شک باید در عرصه حرفه ای آنها بازنگری شود.

وی درباره مسوولیت اجتماعی مهندسان افزود: همه ما در برابر محیط زندگی و اطراف خود مسوولیم و برگزاری جایزه دادمان بدون وابستگی به بخش های دولتی بهترین معیار برای اجرای مسوولیت های اجتماعی ما در این عرصه است.


منبع:ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا