صنعت، معدن، تجارت

تولیدکنندگان واقعی باید حمایت شوند

یک کارشناس اقتصادی در حوزه مالیات بر ضرورت حمایت از تولیدکنندگان واقعی در کشور تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، غلامرضا حیدری کردزنگنه در برنامه «کالای ایرانی» رادیو اقتصاد افزود: خوشبختانه در قانون مالیات ها حمایت های لازم از تولیدکنندگان، کار آفرینان، صنعتگران و سرمایه گذاران برای توسعه کسب و کارها پیش بینی شده است.

وی همچنین اظهارداشت: این حمایت ها در مناطق محروم و کمتر توسعه یافتگی نمود بیشتری دارد.

همچنین بخوانید

این کارشناس اقتصادی در حوزه مالیات ضمن اشاره به اعمال معافیت های ۲۰ ساله مالیاتی در مناطق آزاد کشور گفت: تمامی حمایت های مورد پیش بینی تاکنون نتوانسته دردی از تولید داخلی درمان کند.

وی در ادامه افزود: متاسفانه در حال حاضر برای حمایت از کالاهای ایرانی تلاش بر اینکه همواره تعرفه مالیات، سود و عوارض گمرکی افزایش یابد.

کردزنگنه تصریح کرد: بدون شک افزایش تعرفه های گمرکی دوای درد نیست بلکه بهترین راهکار در این خصوص رقابتی کردن بازار است.

وی به رادیو اقتصاد تاکید کرد: بطور قطع و یقین با حمایت از بنجل فروشی نمی توان مردم را به خرید کالاهای ایرانی تشویق کرد.

این کارشناس اقتصادی در حوزه مالیات در بخش دیگری از سخنان خود گفت: وقتی وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال بنگاهداری و رقیب بخش خصوصی است به یقین در چنین اوضاع احوال نمی توان انتظار حمایت واقعی از تولیدکنندگان و کالاهای ایرانی را داشت چرا که تمامی تسهیلات، یارانه ها، مالیات ها و وام های ارزان قیمت در بنگاه های زیر مجموعه این وزارتخانه جذب و چیزی به بخش خصوصی نمی رسد.

وی افزود: وزارتخانه ها بجای بنگاهداری باید در جایگاه های واقعی خود یعنی حمایتی، هدایتی و سیاست گذاری قرار گیرند تا بتوانند به نحو احسن از بخش خصوصی و کالاهای ایرانی حمایت کنند.

وی همچنین در خصوص حمایت از تولید کنندگان معتقد به اینکه نباید از همه تولیدکنندگان حمایت کرد بلکه این حمایت ها باید به سمت بنگاه های اقتصادی دارای کالاهای تولیدی با کیفیت، رقابتی و خدمات مناسب معطوف شود.

برنامه «کالای ایرانی» کاری از گروه صنعت و بازرگانی شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۰ صبح به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی «الهام مصطفوی وحمیده سلطانی» با هدف معرفی، ترویج، و تبلیغ کالای ایرانی، تولید داخلی و حمایت ازتولید کنندگان داخلی و مقابله با مصرف بی رویه کالای خارجی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا