امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

مشکلی برای تامین سیب زمینی وجود ندارد

 

رئیس هیئت مدیره و سخنگوی انجمن سیب زمینی ایران گفت: هیچ مشکلی در حال حاضر برای تامین محصول سیب زمینی در کشور به چشم نمی خورد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمد رحیم نیازی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: برداشت پائیزه سیب زمینی در کشور آغاز و به تدریج وارد بازار خواهد شد.

وی همچنین در خصوص گرانی محصول سیب زمینی طی روزهای های اخیردر کشور توضیح داد: اعتصاب کامیون داران از جمله دلائل این افزایش قیمت بوده است.

رئیس هیئت مدیره و سخنگوی انجمن سیب زمینی ایران گفت: خوشبختانه حمل سیب زمینی با شکسته شدن اعتصاب رانندگان از امروز به میادین آغاز شده و به تبع در روزهای آینده شاهد کاهش قیمت این محصول در بازار خواهیم بود.

وی در ادامه تفاوت قیمت سیب زمینی در سطح مزرعه با خرده فروشی ها را بسیار زیاد برشمرد و افزود: این تفاوت فاحش ناشی از چرخه معیوب سیستم توزیع و همینطور حضور پر رنگ واسطه ها در بازار است.

نیازی تصریح کرد: تنها رنج و زحمت تولید محصولات کشاورزی بر دوش کشاورزان است در حالیکه سود اصلی تمام زحمات این قشر زحمتکش را دلال‌ها و واسطه‌ها به جیب می‌زنند.

وی یادآورشد: برای عرضه محصولات کشاورزی به قیمت مناسب به دست مصرف کنندگان و همینطور کوتاه شدن دست واسطه ها از بازار باید نظام معیوب توزیع در کشور مورد بازنگری و اصلاح قرار گیرد.

برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی» با هدف ارائه یک تصویر بزرگتر، کاملتر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان جهت دریافت فایل صوتی برنامه می‌توانند به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا