انرژی

صنعت برق به نقطه آرامش رسید

با آغاز فصل پاییز و کاهش دمای هوا، مصرف برق کشور نیز سیر نزولی به خود گرفته و در حال حاضر برق پایدار در شبکه برق‌رسانی کشور در جریان است؛ به طوری که با رسیدن پیک مصرف برق هفتم مهرماه به حدود ۴۲ هزار مگاوات شاهد کاهش ۱۶ هزار مگاواتی مصرف برق با گذر از تابستان هستیم. در این شرایط تعمیرات دوره‌ای نیروگاه‌ها برای آمادگی پیک بار ۹۸ نیز آغاز شده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، پیک بار فعلی کشور حدود ۴۲ هزار مگاوات است که این رقم در زمان اوج مصرف تابستان به بیش از ۵۸ هزار مگاوات نیز ثبت می‌شد اما با عبور از فصل تابستان و کاهش درجه دما مصرف برق در کشور هم کاهش پیدا کرده و این امر موجب شده است تا از نظر تراز تولید و مصرف در شرایطی مثبتی به سر ببریم.

در همین راستا محمدحسن متولی‌زاده – مدیر عامل شرکت مادر تخصصی توانیر – با اشاره به آخرین وضعیت صنعت برق، اظهار کرد که ادامه روند فعلی در حوزه صنعت برق موجب شده تولید برق به میزان قابل ملاحظه‌ای بالاتر از مصرف باشد. از سوی دیگر میزان صادرات برق کشور در روز گذشته نیز به ۱۲۰۵ مگاوات و ذخیره نیروگاه به بیش از ۳۵۰۰ مگاوات رسیده است که این اعداد نشان از بهبود اوضاع در صنعت برق کشور دارد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا