امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

۱۰۰ هزار تن ترشی انار در اندیمشک تولید می‌شود

اندیمشک – رئیس اداره جهاد کشاورزی اندیمشک گفت: با توجه به کارشناسی انجام شده، تولید ۱۰۰ هزار تن ترشی انار در اندیمشک پیش بینی می‌شود.

سید هدایت‌اله موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: شهرستان اندیمشک به واسطه خاک حاصل‌خیز و شرایط مناسب برای کشت انواع محصولات زراعتی و باغات از قطب‌های مهم تولید کشت محصولات کشاورزی در استان خوزستان محسوب می‌شود.

وی افزود: اندیمشک با باغات انار در بخش الوار گرمسیری و معرفی آن به شهروندان استان خوزستان و کشور به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری در شهرستان در ایجاد اشتغال و اقتصاد پایدار روستاها می‌تواند نقش مهم ایفا کرده و نقش رسانه‌ها در این ارتباط حائز اهمیت است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی اندیمشک با اشاره به لزوم ایجاد اشتغال و ظرفیت ایجاد اشتغال در صنایع تبدیلی گفت: باید از ظرفیت رسانه‌ها برای بیان استعداد و ظرفیت موجود شهرستان در تولید محصولات استفاده و بخش خصوصی را برای سرمایه‌گذاری در صنایع تبدیلی در حوزه صنایع کشاورزی تشویق و آشنا کرد.

موسوی بیان کرد: تولید محصول انار به دو شیوه متمرکز و پراکنده در شهرستان اندیمشک انجام که مهم‌ترین باغات انار با توجه به حجم تولید در محدوده بخش الوار گرمسیری است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی اندیمشک اظهار کرد: از هر یک هکتار باغات انار در شهرستان اندیمشک، پیش بینی برداشت دو هزار و ۵۰۰ کیلو گرم میوه انار انجام می‌شود.

وی افزود: از هر یک هکتار باغ انار ۶۰۰ کیلو گرم ترشی انار (دونه انار) برداشت و پیش‌بینی تولید ۱۰۰ هزار تن ترشی انار در اندیمشک با توجه به نظر کارشناسان مجموعه جهاد کشاورزی اندیمشک ارزیابی شده است.

موسوی با اشاره به تولید بیش از چهار هزار و ۵۰۰ کیلوگرم انار در باغات انار شهرستان اندیمشک اظهار کرد: محصول باغات انار اندیمشک در بازار شهرهای اندیمشک، بیدروبه، دزفول و خرم اباد عرضه و بفروش می‌رسد.

موسوی با بیان لزوم تغییر شیوه کشاورزی سنتی و شیوه‌های نوین آبیاری گفت: اجرای ۲۵ طرح آبیاری به روش‌های نوین با اختصاص ۵۵ میلیارد ریال بخشی از این طرح‌ها است ضمن اینکه برای اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار هیچ‌گونه محدودیتی نداریم.

وی افزود: از ابتدای سال بیش از ۶۰ هکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز و کارشناسان آماده همکاری و راهنمایی کشاورزان برای اجرای طرح‌های نوین آبیاری بوده و در این ارتباط هیچ‌گونه محدودیتی وجود ندارد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا