بورسبورس اوراق

عرضه عمومی ۵ هزار میلیارد ریال صکوک اجاره

با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک اجاره مبتنی بر سهام شرکت توسعه اعتماد مبین (سهامی خاص) به مبلغ ۵ هزار میلیارد ریال به منظور تامین سرمایه در گردش جهت بازپرداخت بدهی از طریق بازار ابزارهای نوین مالی شرکت فرابورس ایران از امروز سه شنبه  ۱۰ مهر ۱۳۹۷  تا شنبه ۱۴مهر ۱۳۹۷ (در نمادهای مبین۰۱۱، مبین۰۱۲و مبین۰۱۳) عرضه عمومی می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، غلامرضا ابوترابی با اعلام این خبر به پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، گفت: سهام مبنای انتشار صکوک اجاره ۵ هزار میلیارد ریالی شرکت توسعه اعتماد مبین (سهامی خاص) تعداد ۲ میلیارد و ۸۳۹ میلیون و ۲۹۵ هزار و ۸۵۵ سهم شرکت مخابرات ایران با قیمت هر سهم ١,۷۶۱ ریال است که به مدت ۴ سال به صورت اجاره به شرط تملیک به شرکت واسط مالی اسفند دوم(با مسئولیت محدود) واگذار می شود.

مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه اظهار داشت: این اوراق ۴ ساله و با نرخ اجاره بهای ۱۶ درصد است و اجاره بهای مربوطه هر شش ماه یک بار توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به عنوان عامل پرداخت به حساب دارندگان اوراق واریز می شود.

همچنین بخوانید

وی در خصوص ارکان انتشار و ضمانت این اوراق توضیح داد: ضامن این اوراق، بانک پاسارگاد است و عاملیت فروش آن بر عهده شرکت کارگزاری پارسیان(سهامی خاص) است. پذیره نویسی و بازارگردانی این اوراق را کنسرسیومی از شرکت های تامین سرمایه لوتوس پارسیان به مبلغ ۲,۵۰۰ میلیارد ریال، تمدن به مبلغ یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و نوین به مبلغ هزار میلیارد ریال بر عهده دارند.

منبع
SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا