ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

جزئیات اولین همایش بین‌المللی نقش فناوری اطلاعات در تحقق افق ۱۴۰۴

همایش بین‌المللی نقش فناوری اطلاعات در تحقق افق ۱۴۰۴ ایران با اهداف کلی بررسی پدیده‌های نو، آینده‌پژوهی فناورانه و تبیین رویکرد های مواجهه و بهره‌برداری از فرصت‌ها آبان ماه برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، امروز نشست خبری همایش بین‌المللی نقش فناوری اطلاعات در تحقق افق ۱۴۰۴ ایران با حضور رییس، دبیران کمیته‌های علمی و اجرایی همایش برای ارایه جزئیات و تازه‌ترین اطلاعات از چگونگی برگزاری این همایش و اهداف آن در مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری برگزار شد.

این همایش تحت نظارت دفتر ریاست جمهوری در روزهای ۲۸ و ۲۹ آبان ماه ۱۳۹۷در محل مرکز همایش‌های جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد.

همچنین بخوانید

فریدون وردی‌نژاد به عنوان رییس همایش نقش فناوری اطلاعات در تحقق افق ۱۴۰۴، در این نشست، دلیل تشکیل برگزاری همایش را پرداختن به نقش، جایگاه و تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات در پیشرفت و توسعه کشور ها و تسهیل امور اقتصادی در بخش دولتی و خصوصی دانست.

 او در ادامه به شرح اهداف اصلی برگزاری این همایش اشاره کرد و گفت: این همایش به سهم خود کمکی برای حکمرانی راهبردی کشور خواهد بود که در آن تمام ظرفیت‌های عمومی، دولتی و مردمی به کار گرفته شوند. چابک‌سازی سیستم حکومتی برای ایجاد تسهیلات لازم برای همکاری در زمینه‌هایی هم‌چون صنعت، کشاورزی و کار بنگاهی از اهداف دیگر این همایش است.

به گفته وردی‌نژاد انتظار می‌رود با برگزاری این همایش به چابک‌سازی سیستم رسمی و حاکمیت کشور، تقویت همکاری و هم‌افزایی میان بخش خصوصی و دولتی، کمک به تکریم ارباب و رجوع در سیستم‌های دولتی و اهمیت دادن به حقوق شهروندی در زمینه اختیارات، چارچوب‌ها و امکانات موجود، روان‌سازی امور و تقویت و توسعه زمینه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها و حذف روابط درون سازمانی و تقویت ضوابط مفید کمک شایانی شود.

وردی‌نژاد هم‌چنین در میان سخنان خود به اهمیت فناوری اطلاعات در زمینه‌های مختلف اشاره کرد. به گفته او به کمک فناوری اطلاعات تاکنون تولید محتوا و اصلاح روش‌ها در زمینه های مختلف ممکن شده است.

او افزود: به کمک فناوری اطلاعات در بسیاری از کشورها رابطه میان حکومت و مردم تسهیل شده است و به کمک آن روابط مناسبی میان بنگاه‌های اقتصادی، سمن‌ها و بنگاه‌های مردم نهاد به وجود آمده است که نتیجه آن توسعه و هم‌افزایی است.

وی گفت: فناوری اطلاعات در تحقق اهداف و چشم‌اندازها امکان این را به وجود می‌آورد که با تصریح دانش، علم و ارتباطات به چابک‌سازی و تحرک همه بخش‌های جامعه کمک شده و ظرفیت و امکانات به صورت محسوس‌تری نمایان شود.

او در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد حمایت از شرکت‌های استارت‌آپی در همایش آبان ماه گفت: ما دو بخش برای کسانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند در نظر گرفته‌ایم؛ یک بخش برای بحث و گفت‌وگو و تبادل دستاوردها میان خود این افراد صاحب طرح است و بخش دیگر امکانی را فراهم می‌سازد تا این افراد با بخش‌های نظارتی و حاکمیتی در زمینه خواسته‌ها و مشکلاتشان گفت و گو کنند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا