بورسبورس اوراق

لزوم تثبیت دامنه نوسان دلار/ اکنون جذاب‌ترین دوره برای سرمایه‌گذاری است

داریوش روزبهانه: ضرورت مهم این روزها تثبیت دامنه نوسان دلار است و در این صورت اکنون جذاب‌ترین زمان برای سرمایه‌گذاری است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، داریوش روزبهانه٬ استاد دانشگاه و کارشناس بازارهای مالی معتقد است که ضرورت مهم این روزها تثبیت دامنه نوسان دلار است و در این صورت بازار سرمایه با استفاده از این فرصت تاریخی می‌تواند جایگاه خود را در تامین مالی بازیابد. در این صورت زمان حاضر جذاب‌ترین زمان برای سرمایه‌گذاری است.

داریوش روزبهانه٬ رئیس هیات مدیره کارگزاری بانک خاورمیانه درخصوص کاهش قیمت دلار و تاثیر آن بر بورس گفت: اصلاح قیمت دلار تحت تاثیر هر عاملی رخ داده باشد٬ تنها در یک صورت می‌تواند خبر خوبی برای بازار سرمایه تلقی شود؛ بازاری که به درستی در روزهای اخیر با سیل نقدینگی مواجه شده و به عنوان یک فرصت تاریخی به تدریج به سمت بازیابی جایگاه اصیل خود در تامین مالی حرکت می‌کند. دولتمردان باید توجه داشته باشند که تثبیت دامنه‌ای که دلار می‌تواند در آن نوسان کند٬ مهمتر از ارزان یا گران شدن آن است.

همچنین بخوانید

به گفته او٬ رویداد بازار منفی در شرایط ریزشی شدن دلار مبارک نیست؛ چرا که ریال قوی به خودی خود در شرایط فعلی اقتصاد یعنی رونق بنگاه‌ها و توان خلق سود و خروج کشور از رکود.

او ادامه داد: بنابراین در ادامه تلاش‌ها باید بر تثبیت قیمت دلار و نشان دادن چشم‌انداز نرخ آن و توانایی در ایجاد ثبات در بازار متمرکز شد.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: معنی دیگر نزول ارز می‌تواند این باشد که اگر دولت بتواند در نرخ‌های واقعا تعادلی از این نرخ برابری دفاع کند، سودهای سرمایه‌ای محقق شده در هفته‌های اخیر حفظ می‌شود و بازار با اصلاح شدید قیمتی روبه‌رو نخواهد شد. این مساله از نظر جذب هزاران میلیارد نقدینگی هجوم آورده به بورس در روزهای اخیر و ناامید نکردن گروه‌های سرمایه‌گذار جدید و پایدار کردن این جریان اهمیت استراتژیک بالایی دارد.

روزبهانه در پایان گفت: امیدواریم مدیران و متولیان بازار به این مساله توجه اکید داشته باشند و شاهد اتفاقاتی که در سال ٩٢ رخ داد نباشیم. این موضوع بسیار مهم است که دولت باید به سرعت سیاست‌هایی را در ارتباط با بازار سرمایه در دستور کار قرار دهد که به وضوح نرخ مشخص یا دامنه معینی از نوسانات دلار نتیجه آن سیاست باشد. در این صورت زمان حاضر جذاب‌ترین زمان برای سرمایه‌گذاری است.

 

منبع
اقتصادآنلاین - مروارید اسلامی

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا