امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

پیشرو بودن صنعت گاو شیری ایران در آسیا

یک کارشناس مرکز اصلاح نژاد دام کشور گفت: ایران در منطقه آسیا به خصوص خاورمیانه از کشورهای پیشتاز و پیشرو در صنعت گاو شیری محسوب می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  علی کاظمی در برنامه «ارمغان طبیعت» رادیو اقتصاد افزود: پرورش گاو شیری با توجه به مصرف شیر در ایران و همینطور جایگاه لبنیات در سفره های ایرانی یک کار اقتصادی با اهمیت بالاست.

وی ادامه داد: فرآورده های لبنی تولید داخلی امروز به بسیاری از کشورهای همسایه صادر و همینطور به لحاظ بازار فروش اعم از داخلی و خارجی از وضعیت مناسبی برخوردار است.

همچنین بخوانید

این کارشناس مرکز اصلاح نژاد دام کشور گفت: سرمایه گذاری در صنعت گاوشیری با توجه به بازارهای محلی و منطقه ای بسیار توجیه پذیر و سودمند است.

وی در ادامه افزود: این صنعت در بحث اشتغال، پویایی تولید، رشد اقتصادی، تامین پروتئین و امنیت غذایی، رونق صادرات و بسیای از موارد در جامعه نقش آفرین است.

یک پرورش دهنده گاو شیری نیز از ورامین به رادیو اقتصادگفت: صنعت گاو شیری نقش مهمی در کشاورزی و صنایع وابسته به این بخش در ایران دارد.

شهریار صفاری افزود: یک صنعت اعم از گاو شیری یا گوشتی در دنیای امروز باید پایه علمی داشته باشد و بر اساس تکنولوژی و دانش روز به سمت جلو حرکت کند.

وی ادامه داد: اگر صنعتی فاقد دانش، تکنولوژی و نوآوری باشد به یقین چالش های اقتصادی در طول زمان چنین واحدی را از پا در خواهد آورد.

برنامه «ارمغان طبیعت» کاری از گروه کشاورزی به تهیه کنندگی الهام مصطفوی روزهای یکشنبه، سه شنبه و پنجشنبه ساعت ۱۳.۳۰ به مدت ۳۰ دقیقه با هدف کمک به ارتقای بهره وری در صنعت دام و طیور با معرفی نمونه‌های موفق و ارائه راهکارهای کارشناسی از رادیو اقتصاد پخش و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا