بانک و بیمهطلا و ارز

پشت پرده سایت منتسب به اتحادیه طلا؛ در پی اتفاقات اخیر بازار ارز، سایت tgju قیمت دلار را حذف کرد + تصویر

در پی نوسانات اخیر و کاهش شدید قیمت دلار در بازار ارز، سایت منتسب به اتحادیه طلا قیمت دلار را حذف کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در پی کاهش شدید قیمت ارز در بازار آزاد، سایت منتسب به اتحادیه طلا و جواهر (tgju.org) که تا عصر روز گذشته در نمایش قیمت واقعی دلار بازار آزاد مقاومت می‌کرد و قیمت بالاتری نسبت به آنچه در بازار آزاد معامله می‌شد، نمایش می‌داد، پس از انتشار خبر مربوط به برخورد با سایت‌هایی که قیمت ارز را بالاتر نمایش می‌دهند از صبح امروز نمایش نرخ این ارز را از سایت خود حذف کرد.

 

همانگونه که در تصویر مشاهده می کنید تا ساعت ۱۷:۱۵ این سایت قیمت دلار را با نرخ‌های بالاتر از ۱۶هزارتومان نمایش می‌داد؛  این در حالی‌است که در بازار آزاد دلار با نرخ هایی کمتر از ۱۵هزارتومان معامله می‌شد.

به گزارش آرمان اقتصادی، سایت  (tgju.org) پیش از این با نام اتحادیه طلا و ارز تهران شناخته می‌شد و پس از ۱۳ اکتبر ۲۰۱۷ به سایت اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز تهران تغییر نام داد.

 

برای مشاهده آرشیو این سایت اینجا کلیک کنید

جالب است بدانید با بررسی آرشیو‌های سایت (tgju.org) که پیش از این منتسب به اتحادیه طلا و ارز بود و تغییر نام داده است، مشاهده می‌شود تبلیغات سکه ثامن نیز در بهترین مکان نمایشی این سایت منتشر شده است. (برای مشاهده آرشیو اینجا کلیک کنید)

 

به گزارش آرمان اقتصادی، کانال نود اقتصادی روز گذشته در مطلبی مدعی شد که این سایت به گرانی دلار دامن می‌زند و از نهادهای امنیتی و قضایی درخواست کرد پیگیر ماجرا باشند.

سایت شبکه اطلاع رسانی طلا و ارز متعلق به محمود فروغی، از کارمندان سابق اتحادیه طلا و جواهر با وجود اینکه قیمت دلار در بازار به زیر ۱۵ هزار تومان رسیده، قیمت را بالای ۱۶ هزار تومان ثبت کرده است. این سایت شانزدهمین سایت پربازدید کشور و نخستین سایت رسمی در حوزه اطلاع رسانی طلا و سکه است. بازدید این سایت روزانه بالای چند میلیون کاربر است.

 

 

گفتنی است آیت الله آملی لاریجانی روز گذشته در جلسه مسئولان عالی قضایی درباره اخلال برخی سایتهای اطلاع رسانی در التهابات ارزی عنوان کرد: متاسفانه همین قیمت سازی های غلط بر بازار تاثیر می گذارند. از دادستان محترم تهران نیز خواسته ام که این سایت ها را به دقت رصد کنند.

از سوی دیگر رئیس کل محترم بانک مرکزی فهرست چند سایت خاص را که اقدام به قیمت سازی می کنند ارسال کرده است. بر این اساس گردانندگان این سایت ها باید از سوی دادستانی احضار و به آنان اولتیماتوم شدید داده شود. بعید نیست برخی از آنان مصداق مفسد اقتصادی باشند.

از طريق
هادی صفاری

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا