خودروصنعت، معدن، تجارت

شورای رقابت مولفه‌های قیمت‌گذاری خودرو را تعیین کند/ تخطی از مولفه‌ها مجازات داشته باشد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به کنار رفتن شورای رقابت از قیمت گذاری خودرو گفت: اگر شورای رقابت بخواهد از این پروسه کنار برود، باید ضمانتی بگذارد که تخطی از مولفه های قیمت گذاری صورت نگیرد.

اقتصادآنلاین – المیرا اکرمی؛ محسن کوهکن نی ریزی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین اظهار داشت: در دنیا مجامعی که سیاست گذاری می‌کنند یا تصمیمات کلان را می گیرند، مصداقی وارد نمی شوند اما مولفه هایی که ذیل آن مولفه ها باید تصمیم گیری صورت بگیرد را تعیین می کنند که انتظار می رود شورای رقابت هم چنین عملکردی به خصوص در مورد خودرو داشته باشد.   

همچنین بخوانید

وی در ادامه افزود: تجربه نشان داده اینکه شورای رقابت از قیمت گذاری خودرو کنار برود و دیگر کاری با این موضوع نداشته باشد، اتفاق نمی افتد. در همین راستا اگر شورای رقابت بخواهد از این پروسه  کنار برود، باید یک ضمانت بگذارد و آن ضمانت این است که اگر مرجع تعیین کننده قیمت ها از مولفه های تعیین شده توسط شورای رقابت تخطی کرد، مجازات شود که این می تواند اتفاق میمونی باشد.

کوهکن نی ریزی با بیان اینکه باید چارچوب و مولفه هایی برای قیمت گذاری خودرو توسط شورای رقابت تعیین شود، گفت: به این ترتیب مرجع تعیین کننده قیمت خودرو با مولفه های مدنظر شورای رقابت قیمت را تعیین می کند و نهایت دقت را اعمال خواهد کرد تا حقوق مصرف کنندگان و مردم تضییع نشود.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا