بین الملل

شرکت‌های بورس یمنی به علت سقوط نرخ ارز تعطیل شدند

شرکت‌های بورس یمن در اعتراض به سقوط نرخ ارز این کشور کار خود را تعطیل کردند و دست به اعتصاب زدند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از شین‌هوا، شرکت‌های بورس یمن در اعتراض به سقوط نرخ ارز این کشور کار خود را تعطیل کردند و دست به اعتصاب زدند.

پس از سقوط شدید ارز ملی یمن در برابر ارزهای خارجی، بانک‌های تجاری و شرکت‌های بورس فعال در شهر بندری جنوبی عدن با بیانیه‌ای مشترک تصمیم گرفتند بدرهای خود را ببندند.

شرکت‌های بورس از وزارت مالی و بانک مرکزی این کشور درخواست کردند تا فورا تصمیمات لازم را اتخاذ کرده و راهی برای متوقف کردن روند سقوط ارزش پول این کشور پیدا کنند.

سقوط ریال یمن در روزهای اخیر تداوم داشته است. در بازارهای خیابان‌های عدن که مرکز دولتِ تحت حمایت سعودی‌ها رسما در آن قرار دارد، یک دلار آمریکا ۷۳۰ ریال یمن خرید و فروش می‌شود. این درحالیست که قبل از آغاز جنگ قیمت هر دلار ۲۱۵ ریال یمنی بود.

با سقوط شدید ارز محلی در برابر ارزهای خارجی مهم، قیمت کالاهای اساسی جهش کرده است که این باعث تشدید نگرانی‌های اقتصادی و ناتوان کردن مردم این کشور جنگ‌زده شده است.

اقتصاد یمن پس از مداخله نظامی به رهبری سعودی‌ها که منجر به بسته شدن مرزها و توقف تمام صادرات شد، هر روز بیشتر آسیب می‌بیند. این مسدود کردن مرزها، واردات را هم تا حد زیادی محدود کرده است.

جریان ارز خارجی تقریبا به طور کامل متوقف شده است و فساد گسترده در دولت تحت حمایت عربستان سعودی، مشکلات اقتصادی را بدتر کرده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا