خودروصنعت، معدن، تجارتصوت

افت ۲ میلیون تومانی قیمت خودرو

 

عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت ایران از کاهش ۵۰۰ هزار تا دو میلیون تومانی قیمت خودروهای تولید داخل طی روزهای اخیر در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، امیرحسن کاکایی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: روند کاهشی قیمت خودرو در حاشیه بازار ناشی ازبحث عقب نشینی شورای رقابت از عرصه قیمت گذاری و اجرای طرح پیش فروش خودرو توسط دو خودروساز داخلی بوده است.

وی همچنین اظهارداشت: اگرچنانچه شورای رقابت کنار برود و قیمت خودرو در کارخانه منطقی شود در مجموع نرخ خودروهای تولید داخل پائین خواهد آمد.

عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: بدون شک با منطقی شدن قیمت خودرو در کارخانه حاشیه سود مورد تعیین دلالان در این بازار به شدت دچار افت خواهدشد.

وی افزود: حاشیه سود بازار خودرو در حال حاضر ۵۰ تا ۱۰۰ درصد است.

کاکایی در این مصاحبه رادیویی تصریح کرد: قیمت فعلی خودرو در کارخانه بسیار پائین تر از قیمت واقعی است.

وی همچنین با بیان اینکه قیمت ارز این روزها به سرعت در حال سقوط است، اظهارداشت: بخش عمده ای از خودروهای بازار داخلی وابسته به ارز هستند.

عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت ایران در ادامه یادآورشد: بطور قطع و یقین با افت نرخ ارز قیمت این نوع خودروها نیز در مسیر کاهشی قرار می گیرد.

برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی» با هدف ارائه یک تصویر بزرگتر، کاملتر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان جهت دریافت فایل صوتی برنامه می‌توانند به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا