اقتصاد کلان

ابهام در آینده مهمترین مانع پیشرفت اقتصادی

سخنگو و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: غیر قابل پیش بینی بودن آینده مهمترین مانع پیشرفت اقتصادی در کشور است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمد مهدی مفتح در برنامه «روز از نو» رادیو اقتصاد افزود: سیاست گذاران، مسئولان دولتی، مجلس، قوه قضائیه و دیگر ارکان تصمیم گیر جهت پیشرفت اقتصادی مملکت باید به این مهم توجه جدی داشته باشند.

وی ادامه داد: شوک های ناگهانی، تصمیمات خلق الساعه و بدون نظرخواهی و مشورت از اهل فن سم مهلکی برای اقتصاد و فعالان اقتصادی است.

همچنین بخوانید

سخنگو و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اینکه عدم پیش بینی پذیری از آینده اقتصاد کشور تبعات زیادی در جامعه به همراه دارد، گفت: ارکان تصمیم گیری مملکت باید فضای کسب و کار را به نحوی تنظیم و طراحی کنند که آینده اقتصادی برای فعالان در حوزه های مختلف اعم از صنعتی، تجاری، کشاورزی و غیره قابل پیش بینی باشد.

وی افزود: ناگفته نماند این بحث ناظر بر شرایط جنگ و تحریم اقتصادی نیست چرا که چنین شرایطی منطق خاص خود را می طلبد.

مفتح در ادامه اظهار امیدواری کرد که با تلاش، همدلی و همراهی تمامی آحاد مسئولان و مردم در جنگ تحمیلی تمام عیار اقتصادی دشمنان به کشور سربلند بیرون خواهیم آمد و شکی در این قضیه نیست.

برنامه «روز از نو» کاری از گروه کشاورزی شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۶.۳۰ به مدت ۸۵ دقیقه به تهیه کنندگی «لیلا امیدیگانه و مهدی شیار» با هدف فراهم ساختن لحظات شاد و مفرح صبحگاهی توام با افزایش سطح آگاهی اقتصادی شنوندگان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان جهت دریافت فایل صوتی برنامه می‌توانند به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا