ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

بیش از ۷۰ درصد جمعیت زیر ۴۰ سال هستند/ استعداد رفتار نابهنجار در بین این افراد بیشتر است

معاون سیاسی- امنیتی دادستان کل کشور با بیان اینکه اینکه بیش از ۷۰ درصد جمعیت کشور بر اساس سرشماری سال ۹۵ زیر چهل سال هستند، گفت: این افراد نسبت به دیگر افراد جامعه ارتباط بیشتری با فضای مجازی دارند و استعداد رفتار نابهنجار در بین این افراد بیشتر از آن ۳۰ درصد دیگر جمعیت کشور است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه­ قضاییه، امیری اصفهانی در جلسه اتاق فکر مرکز مطالعات اجتماعی و جرم شناسی این معاونت، گفت: برای پیشگیری از جرایم باید تصویری­ دقیق از آنچه که در آینده رخ می‌دهد ترسیم کنیم و متناسب با آن برنامه‌ها و اهداف را طراحی­ کنیم.

وی با اشاره به اینکه حرکت به سوی آینده در چارچوب سند پیشگیری از وقوع جرم است، افزود: اصل دوم قانون اساسی که توصیف نظام اسلامی است بر سه راهبرد اجتهاد، پرهیز از سلطه‌گری و ستم گری و استفاده از علوم و فنون و تجربه پیشرفته بشری و تلاش در پیشبرد آن تاکید دارد.

همچنین بخوانید

امیری اصفهانی با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد جمعیت کشور بر اساس سرشماری سال ۹۵ زیر چهل سال هستند، اظهار کرد: این افراد نسبت به دیگر افراد جامعه ارتباط بیشتری با فضای مجازی دارند و  استعداد رفتار نابهنجار در بین این افراد بیشتر از آن ۳۰ درصد دیگر جمعیت کشور است. دنیای مجازی در حال حاکم شدن بر دنیای واقعی­ است و پیشگیری در دنیای مجازی بیشتر از دنیای واقعی احساس می­‌شود.

معاون سیاسی- امنیتی دادستان کل کشور با استناد به آمار سازمان امور استخدامی کشور مبنی بر اینکه متوسط سن مدیران ۴۵ سال است، گفت: با توجه به زیر ۴۰ سال بودن ۷۰درصد جمعیت کشور، این میانگین سنی مدیران یعنی شکاف ۵ ساله بین مدیران و جامعه وجود دارد و اگر درک نزدیکی بین مسئولان و متن جامعه وجود نداشته باشد، امکان ارزیابی و ارائه خدمات بهینه هم وجود نخواهد داشت.

وی، خاطرنشان کرد: الفاظ خشن در فضای محاوره‌ای عمومی رواج یافته است و رفتارهایی مانند احترام، امانتداری و صداقت فراموش شده است. این رفتارهای پسندیده که درکاهش آسیب‌های اجتماعی تاثیرگذار است مورد غفلت نظام مدیریت اجتماعی واقع شده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا