انرژی

بیش از ۹۰ درصد تجهیزات آب و فاضلاب کشور تولید داخل است

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با کم‌تاثیر خواندن تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران بر صنعت آب و فاضلاب گفت: بیش از ۹۰ درصد تجهیزات آب و فاضلاب کشور تولید داخل است.

حمیدرضا جانباز، مدیرعامل آب و فاضلاب کشور در گفت‌وگو با ایسنا،   با تاکید بر اینکه این نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب فرصت مناسبی برای آشنایی سیستم کارفرمایی با پتانسیل‌های بخش خصوصی است، گفت: تمامی محصولات ارائه شده در این نمایشگاه به طور مستقیم در پروژه‌های بخش آب و فاضلاب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به برپایی چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب، گفت: این رویداد بین‌المللی فرصت مناسبی است تا شرایطی را برای بخش خصوصی مستعد داخلی فراهم کند تا هم بتوانند توانمندی‌های خود را عرضه کنند و هم در این نمایشگاه مقایسه‌ای بین شرکت‌ها، قابلیت‌ها و پتانسیل‌های آن‌ها به وجود بیاید تا اگر نواقصی وجود دارد در مقایسه با هم بتوانیم آن‌ها را برطرف کنیم.

همچنین بخوانید

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با تاکید بر اینکه این نمایشگاه فرصت مناسبی برای آشنایی سیستم کارفرمایی با پتانسیل‌های بخش خصوصی است، ادامه داد: این نمایشگاه فرصت مناسبی است تا بی واسطه مشکلات فعالان این حوزه را بشنویم و با پتانسیل‌های بخش خصوصی آشنا شویم.

وی با اشاره به حضور شرکت‌های متعدد خارجی در این دوره از نمایشگاه صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب، گفت: شرکت‌های داخلی ما با مشاهده محصولات ارائه شده شرکت‌های خارجی به این باور خواهند رسید که می‌توانند بسیاری از فعالیت‌ها را به سرانجام برسانند و توانایی اجرای بسیاری از طرح‌ها را دارا هستند بنابراین این رویداد بین‌المللی باعث خودباوری شرکت‌های داخلی می‌شود.

جانباز با تاکید بر اینکه تمامی محصولات ارائه شده در این نمایشگاه به طور مستقیم در پروژه‌های بخش آب و فاضلاب مورد استفاده قرار می‌گیرد، عنوان کرد: در حال حاضر در بخش آب کشور به جز اقلامی جزیی در تصفیه‌ خانه‌ها، بیش از ۹۰ درصد تجهیزات ما مربوط به تولیدات بخش داخلی است و در بخش فاضلاب نیز به جز لوازم قسمت مدیریت لجن حدود ۹۰ درصد از تجهیزات مربوط به تولید داخل کشور است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا