صنعتصنعت، معدن، تجارت

هم‌اندیشی شانزدهمین دوره جایزه ملی تعالی سازمانی برگزار شد

هم اندیشی شانزدهمین دوره اعطای جایزه ملی تعالی سازمانی با حضور ابوالفضل کیانی بختیاری مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی و جمعی از ارکان و ارزیابان این جایزه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی سازمان مدیریت صنعتی، کیانی بختیاری در این هم اندیشی اظهار داشت: زحماتی که ارکان و ارزیابان جایزه ملی تعالی سازمانی طی ۱۶ سال گذشته متحمل گردیده اند، با وجود گرته برداری هایی که از این مدل شده است، کماکان پایدار و مانا است و امروز دلبسته این الگو هستیم و در راه توسعه آن گام بر می داریم.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی، راز ماندگاری این جایزه را حضورارزیابان متعهد آن عنوان داشت و افزود: هر مدل و نظامی در چرخه عمر خود وقتی به مرحله بلوغ رسید، ممکن است دچار افول شود و برای جلوگیری از آن باید یک ترم ثانویه برای موج دوم توسعه آن در نظر گرفت. مدل تعالی سازمانی هم از این قاعده مستثنی نیست و باید مدام اصلاح و بروزرسانی شود، که این مسئولیت را ارزیابان توانمند تعالی سازمانی باید به عهده بگیرند و پویایی مدل را حفظ نمایند.
کیانی بختیاری خاطر نشان کرد: باید سعی کنیم مدل تعالی سازمانی را بنا بر ویژگی های خاص محیط های کسب و کار و براساس نیاز بنگاه ها که مشتریان اصلی این مدل هستند، بازپیکره بندی و اصلاح نماییم.
وی تصریح کرد: تشکیل پلت فرم های اصلاحی مهم است و سازمان مدیریت صنعتی آمادگی دارد شبکه ای از این پلت فرم ها فراهم نماید تا ارزیابان تعالی سازمانی بتوانند اصلاحات و تغییرات مد نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی، با اشاره به تشکیل “بنیاد تعالی سازمانی” تاکید کرد: این مدل توانسته است یک ساختار درونگرا مثل بنیاد تعالی سازمانی را ساخته و ارائه نماید که جای خرسندی است که این بنیاد توسط متولیان جایزه با همان دغدغه ها و احساس مسئولیت های اولیه شکل گرفته است و راز موفقیت این گروه ،همین پایبندی به معیارها و سلامتی در ارزیابی های تعالی سازمانی است.
کیانی بختیاری یادآور شد: در شرایط پیچیده کسب و کار بنگاه ها معمولا برای آموزش، پژوهش و تعالی سازمانی هزینه نمی کنند در حالی که بهترین فرصت برای خروج از رکود و تورم، توجه به این موارد است.
وی افزود: “توسعه کارآفرینی”، “دانش بنیانی”، “توسعه بهره وری در بنگاه ها”، “شفافیت” و “تفکر جهادی” همه با مدل تعالی سازمانی قابل تحقق است و می توان مدل را به گونه ای اصلاح کرد که با اسناد بالادستی و شعار سال هماهنگ و همسو باشد و امیدواریم بازپیکره بندی و اصلاحی که در مدل انجام می شود به تعالی سازمانی در کشور کمک نماید.
در ادامه این هم اندیشی برنامه های توسعه ای جایزه تعالی سازمانی ارائه گردید و عنوان شد که در طی ۱۶ سال گذشته، ۱۳۵۷ مرتبه بنگاه های کسب و کار مورد ارزیابی قرار گرفته اند که از این میان، ۱۳۲ شرکت موفق به کسب ۳۵۰ امتیاز شده اند.
همچنین در ادامه هم اندیشی، سید مسعود همایونفر رئیس انجمن مدیریت منابع انسانی ایران با اشاره به روند تاسیس بنیاد تعالی سازمانی اظهار داشت: سازمان مدیریت صنعتی با نهادهای داخلی و خارجی رویکردی مشارکت جویانه دارد که یکی از این موارد، تشکیل بنیاد تعالی سازمانی است.
وی افزود: امیدواریم با تشکیل این بنیاد، سازمان مدیریت صنعتی که نقش مهمی در توسعه آموزش و مشاوره در کشوربه عهده دارد، بتواند بخشی از مسئولیت های خود را در خصوص تعالی سازمانی به آن محول نماید و بنیاد یکی از نام هایی باشد که در کنار سازمان، شکل بگیرد و توسعه یابد.

منبع
احمد گردان

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا