امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

سرمایه گذاری در صنعت گاوشیری سودمند است

یک کارشناس مرکز اصلاح نژاد دام کشور گفت: سرمایه گذاری در ارتباط با صنعت گاوشیری در کشور با توجه به بازارهای محلی و منطقه ای کاملا سودمند است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علی کاظمی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: وابستگی برخی از اقلام و نهاده های پرورش دام به خارج و همینطور محدودیت ها و تحریم ها صنعت گاوشیری کشور را دچار چالش کرده است.

وی ادامه داد: برای سرمایه گذاری در صنعت گاوشیری داشتن صنایع تبدیلی به روز، دسترسی به بازارهای مصرف و امکان و تسهیل در امر صادرات محصولات دامی بسیار ضروری به نظر می رسد.

همچنین بخوانید

این کارشناس مرکز اصلاح نژاد دام کشور گفت: صنعت گاوشیری همانند سایر بخش های اقتصادی در ایران یا سایر نقاط جهان تغییراتی را تجربه کرده است.

وی افزود: صنعت مزبور با استفاده از روش های نوین علمی مانند اصلاح نژاد دام، تغذیه دام، پرورش و مدیریت واحد دامپروری و بهداشت دام یک روند تکاملی را طی تا بتواند حداکثر بهره وری و بازدهی را در واحد سطح ایجاد کند.

کاظمی در ادامه تصریح کرد: شعار «حداقل هزینه و حداکثر درآمد» در بحث دامپروری به خصوص صنعت پرورش گاو شیری مطرح است بنابراین ضرورت ایجاب می کند فعالان صنعت برای تولید اقتصادی تر و درآمد زایی بیشتر در این مسیر گام بردارند.

برنامه «ارمغان طبیعت» کاری از گروه کشاورزی به تهیه کنندگی الهام مصطفوی روزهای یکشنبه، سه شنبه و پنجشنبه ساعت ۱۳.۳۰ به مدت ۳۰ دقیقه با هدف کمک به ارتقای بهره وری در صنعت دام و طیور با معرفی نمونه‌های موفق و ارائه راهکارهای کارشناسی از رادیو اقتصاد پخش و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا