ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

روند گسترش شبکه‌های مخابراتی در خواف سرعت می‌گیرد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تلاش می کنیم تا مردم خواف از لحاظ امکانات ارتباطی کمبودی نداشته باشند و در این دولت برای گسترش سه برابری شبکه انتقال و دو برابری شبکه IP در این شهرستان سرمایه گذاری خوبی شده است و روند گسترش شبکه های یادشده با سرعت ادامه پیدا می کند.

به گزارش آرمان اقتصادی، محمود واعظی در حاشیه سفر خود به شهرستان خواف در ارتباط با فیبر نوری، اینترنت پرسرعت، اینترنت روستایی، تلفن ثابت و GSM روستایی گفت: در این سفر در شورای ادارای خواف با مسئولان منطقه به تبادل نظر و برنامه ریزی برای رفع مشکلات پرداختیم.

وی ادامه داد: شکل پوشش آنتن دهی همراه اول و ایرانسل در برخی نقاط جاده مواصلاتی خواف به رشتخوار با اعزام تیمی برای شناسایی نقاط و مکان سنجی آن اقدام و مشکل برطرف می شود.

همچنین بخوانید

واعظی با بیان اینکه برخی شهرهای تابع خواف اینترنت همراه نسل سوم و نسل چهارم ندارد، خاطرنشان کرد: سعی می شود تا پایان شهریور یا فعالیت این دولت بتوانیم همه شهرهای تابعه شهرستان خواف را با اینترنت نسل سوم و چهار شهر را با نسل چهارم اینترنت همراه پوشش دهیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: تعدادی از روستاها نیز نیاز به تلفن ثابت دارند و تعدادی هم که تلفن GSM دارند باید اینترنت را بر روی GSM فعال کنیم و امیدواریم بتوانیم قول هایی که دادیم را اجرایی کنیم.

واعظی عنوان کرد: معاون من در یکی از دانشگاه های این شهرستان بصورت همزمان نشست مشترکی با دانشجویانی که در حوزه IT فعالیت می کنند برگزار کرد تا برای اشتغال فارغ التحصیلان شهرستان در حوزه کسب و کارهای نو و نوشتن اپلیکیشن های که می تواند مشکلات مردم این منطقه را برطرف کند برنامه هایی اجرا کنیم.

انتهای پیام


منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا