بانک و بیمهطلا و ارز

نرخ دلار؛ منتظر تصمیمات "دلقک کاخ سیاه"/ دولت مسبب دلار ۱۷هزار تومانی بود

رییس اتاق ایران و چین با بیان این که مسبب اصلی افزایش نرخ دلار تا ۱۷هزار تومان، دولت و بانک مرکزی است، گفت: کاهش نرخ ارز طی روزهای گذشته، توسط دولت و بانک مرکزی رخ نداده و نقل‌و انتقالات مردم منجر به کاهش نرخ ارز شده است.

اقتصاد آنلاین– فاطمه اکبرخانی؛ اسداله عسگر اولادی در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین با تاکید بر این که دولت باید با مردم صادق باشد، اظهار کرد: برای سوق دادن بازار به سمت بازار شناور، ابتدا باید ذخایر ارزی بانک مرکزی به صورت شفاف مشخص شود؛ زیرا تا زمانی که منابع ارزی مشخص نباشد نرخ ارز فقط برای دو الی سه روز روند کاهشی به خود می‌گیرد.

این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ادامه داد: اگر واقعا بتوانیم نفت را بفروشیم و پول آن را دریافت کنیم، نرخ ارز خود به خود پایین می‌آید و نیازی به پروپاگاندا و تبلیغات نیست، اما اگر در فروش نفت با مشکل مواجه باشیم کاهش نرخ ارز تنها برای دو سه روز دوام می‌آورد و مجددا افزایش می‌یابد.

عسگراولادی با اشاره به موج جدید تحریم‌ها و تاثیر آن بر نرخ ارز تصریح کرد: موج جدید تحریم‌ها برای بازار ارز نگران‌کننده است؛ بنابراین برای مشخص شدن نرخ واقعی دلار باید منتظر ۱۳آبان و تصمیمات دلقک کاخ سیاه بمانیم.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا