امور زیربناییتعاون و اشتغال

سه پروژه بزرگ باحضور رییس جمهور درکردستان افتتاح وکلنگ زنی می شود

سنندج-وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به سفر رئیس جمهور به کردستان در آینده ای نزدیک، گفت: سه پروژه بزرگ با حضور رئیس جمهور در آینده ای نزدیک در کردستان کلنگ زنی و افتتاح می شود.

به گزارش آرمان اقتصادی، علی ربیعی ظهر امروز جمعه در جشن تحقق اهداف عملیاتی برنامه تامین مالی خرد با رویکرد بانکداری پیوندی کردستان که در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد، گفت: مردم کردستان به گردن همه مردم ایران حق دارند و باید بیش از این ها مورد توجه دولتمردان قرار گیرند.

وی عنوان کرد: یکی از برنامه هایی که در زمان تبلیغات ریاست جمهوری در ستاد نوشته شد بحث مربوط به هویت ملی و احترام قومی بود.

همچنین بخوانید

وی اظهارداشت: ما معتقدیم تنوع سرزمینی و وجود کُردها نقش بزرگی بر فرهنگ وهنر کشورمان داشته و دارند و این از نگاه دولت تدبیرو امید مزیت بسیار بزرگی است.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: هیچ گاه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به دنبال حذف اقوام نبوده است و همواره این اعتقاد وجود داشته که عطر وبوی هر هویتی باید معنای خود را داشته باشد و دولت با این اعتقاد به کردستان می نگرد.

ربیعی اظهارداشت: به دلیل کوتاهی هایی که در گذشته نسبت به این استان شده نگران هستیم و امیدواریم آنچه حق مردم است ادا شود.

وی با اعلام اینکه سه پروژه بزرگ با حضور رییس جمهور در آینده ای نزدیک در کردستان گلنگ زنی  و افتتاح می شود، ادامه داد: حدود ۵،۶ هزار میلیارد تومان برای اجرای این سه پروژه دراستان سرمایه گذاری خواهد شد البته اثرات اجرایی این گونه پروژه ها زمانبر است.

وی با اشاره به اینکه نیاز به انجام کارهای جانبی دراین منطقه بیشتر است، بیان کرد: در طول بیش از سه سال اخیر تعداد مراکز درمانی در این استان نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: حدود ۳۶۰ هزار نفر از کردستانی ها که هیچ گونه بیمه ای نداشتند در طرح بیمه سلامت زیر پوشش بیمه قرار گرفتند.

ربیعی بیان کرد: تعداد تخت های بیمارستانی به طور قابل ملاحظه ای هم در بخش تامین اجتماعی و هم بهداشت ودرمان افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه دولت در دو جهت برنامه هایی را در استان دنبال می کند، گفت: از طریق برنامه های توسعه ای و سرمایه های بزرگ درصدد کاهش نرخ بیکاری در این استان هستیم.

وی با بیان اینکه ۳۵ هزار نفر در قالب ۳ هزار گروه خودیار زیر پوشش طرح تامین مالی خرد در کشور قرار گرفتند، اظهارداشت: امروز جشن تحقق عملیاتی شدن این برنامه را در سنندج جشن می گیریم.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی ادمه داد: ۴۱ میلیارد تومان از طریق صندوق کارآفرینی امید برای ۳ هزار و ۳۰۰ طرح اختصاص یافته که این میزان در سال آینده افزایش پیدا خواهد کرد.

ربیعی از نهایی شدن سند توسعه اشتغال استان خبرداد و بیان کرد: این سند در شورای عالی اشتغال کشور با حضور رییس جمهور به تصویب خواهد رسید.

گفتنی است، در این مراسم از کتاب تامین مالی خرد توسط وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی رونمایی شد و از برگزارکنندگان طرح تامین مالی خرد در استان تجلیل به عمل آمد.


منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا