امور زیربناییراه و ساختمان

پیشرفت فیزیکی آزادراه تهران- شمال بعد از سال ۹۲ ماهانه به یک و نیم درصد رسید

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه لاینینگ تونل شرقی البرز تا پایان سال به اتمام می‌رسد، گفت: قبل از سال ۹۲ در ۱۷ سال پیشرفت فیزیکی این پروژه کمتر از یک و نیم درصد بود، بعد از سال ۹۲ پیشرفت فیزیکی به ماهانه یک درصد رسید.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، محمد سعیدی‌کیا در مراسم اتمام عملیات حفاری تونل شرقی البرز با بیان اینکه مهم‌ترین نکته مدیریتی در ساخت آزادراه تهران- شمال اداره مشترک وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان بود گفت: تمام این پروژه با توان مهندسی داخلی ساخته شده و همکاری وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان باعث شد که مانند یک واحد عمل کنیم.

وی ادامه داد: این پروژه عمرانی نشان از دانش فنی متخصصان داخلی دارد.

همچنین در ادامه این مراسم خواجه دلویی معاون ساخت و توسعه بنیاد مستضعفان با اشاره به مشخصات فنی تونل البرز اظهار کرد: تونل البرز ۶ هزار و ۴۰۰ متر طول دارد که قطر این تونل به ۱۳ متر می‌رسد.

وی افزود: برای این تونل ۱۲ پارکینگ ساخته شده است و منطبق بر استانداردهای روز دنیا است.

وی با تاکید با بیان اینکه قطعه یک آزادراه تهران- شمال به طول ۳۲ کیلومتر ۶۰ کیلومتر از مسیر را کوتاه می‌کند، گفت: تونل البرز به تنهایی ۶ کیلومتر از مسیر را کوتاه می‌کند.

وی ادامه داد: این تونل مجهز به سیستم هوشمند آتش و ضد حریق است و به دست پیمانکاران داخلی ساخته شده است.

همچنین در ادامه این مراسم خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه آزادراه تهران – شمال و تونل البرز منحصر به فردترین پروژه راهسازی کشور محسوب می‌شود، گفت: از سال ۹۲ تا به امروز این پروژه هر ماه یک و نیم درصد پیشرفت فیزیکی داشته این در حالی است که قبل از سال ۹۲ در ۱۷ سال گذشته پیشرفت فیزیکی این پروژه کمتر از یک و نیم درصد بوده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: از سال ۹۲ به بعد تحول جدی در پیشرفت فیزیکی این پروژه به وجود آمد و پیشرفت فیزیکی به حد مطلوبی رسید.

خادمی ادامه داد: تونل البرز جبهه شمالی و جنوبی البرز را به هم متصل می‌کند.

وی ادامه داد: محلی که پروژه به اجرا رسیده به سازند خاصی داشته که نیاز به طراحی ویژه‌ای داشته است.

خادمی ادامه داد: لاینینگ این تونل تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا