امور زیربناییتعاون و اشتغال

زیرساخت های ایجاد شده قابلیت ایجاد توسعه در کردستان را دارند

سنندج – وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: زیرساخت های خوبی در استان کردستان ایجاد شده است و این زیرساخت ها می تواند باعث توسعه این استان شود.

به گزارش آرمان اقتصادی، علی ربیعی بعد از ظهر امروز جمعه در جلسه کارگروه اشتغال استان کردستان در سنندج اظهار داشت: زیرساخت های خوبی در کردستان ایجاد شده است و این زیرساخت ها بهترین فرصت برای کمک به توسعه این استان به شمار می رود.

وی ادامه داد: هر چند که در بعضی ای حوزه ها از جمله آب، راه آهن و حتی فناوری اطلاعات زیرساخت ها در استان به صورت کامل آماده نشده باشد ولی می توان از ظرفیت های ایجاد شده در راستای کمک به توسعه کردستان به شکل بهتری استفاده کرد.

همچنین بخوانید

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به لزوم بهره برداری از ظرفیت ها و مزیت های استانی، بیان کرد: اجرایی کردن طرح تکاپو در کردستان با محوریت فناوری اطلاعات بهترین فرصت در راستای کمک به رفع معضل بیکاری و ایجاد اشتغال در این استان به شمار می رود.

وی با بیان اینکه هزینه تمام شده برای ایجاد اشتغال با راه اندازی کارخانجات بزرگ بسیار بالاست، افزود: مثلا برای ایجاد پتروشیمی و لاستیک بارز در استان کردستان هزینه زیادی صورت گرفته است و شمار اشتغال ایجاد شده نیز محدود است و به همین دلیل تنها راهکار برای ایجاد اشتغال در استان کردستان توجه به اشتغال خرد و بهره برداری از ظرفیت ها و مزیت های استانی است.

ربیعی ادامه داد: برنامه و راهبرد اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کردستان و سایر استانها بهره برداری از ظرفیت های محلی در راستای ایجاد فرصت های جدید شغلی است و به همین دلیل لازم است که مدیران و مسئولان استانی نیز در این حوزه مشارکت داشته باشند.

وی با اشاره به ظرفیت های بالای فناوری اطلاعات برای ایجاد اشتغال و توسعه در استان کردستان، یادآور شد: انتظار می رود که از این ظرفیت در راستای رفع معضل بیکاری اقدامات بهتری صورت گیرد و وزارت تعاون به صورت ویژه این مهم را مورد حمایت قرار می دهد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در کنار فعالیت های صورت گرفته برای ایجاد اشتغال با سرمایه گذاری های صورت گرفته، اشتغالهای حمایتی نیز از سوی سازمان های مختلف از جمله سازمان بهزیستی و کمیته امداد در دستور کار قرار گرفته و در این بخش نیز فعالیت های خوبی صورت گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن دفاع از اقدامات و فعالیت های دولت تدبیر و امید، اظهار داشت: خوشبختانه دولت در طول چهار سال اخیر فعالیت های بسیار خوبی را در حوزه های مختلف انجام داده و در همین راستا نیز سال آینده شال شکوفایی برنامه های دولت در راستای کاهش مشکلات به شمار می رود.

ربیعی گفت: دولت در حوزه های تورم، کاهش سود تسهیلات بانکی و همچنین تثبیت نرخ ارز موفقیت های خوبی کسب کرده است و به همین دلیل انتظار می رود که این اقدامات مورد توجه ویژه قرار گیرد.


منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا