صنعت، معدن، تجارتمعدن

تولید 25 میلیون تن فولاد تا پایان سال

 

رئیس انجمن فولاد ایران گفت: امسال تولید فولاد در کشور به مرز 24 تا 25 میلیون تن خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمود اسلامیان در برنامه «چشم انداز» رادیو اقتصاد افزود: توان تولید فولاد در کشور به لحاظ سنگ آهن، زغال سنگ، گاز طبیعی، نیروی انسانی متخصص و کارآمد، دسترسی به آب های آزاد و غیره بسیار بالاست منتها در مسیر تولید موانع و چالش های فراوانی وجود دارد.

وی همچنین اظهارداشت: اگر این مشکلات برطرف شود دستیابی به ظرفیت تولید سالانه فولاد کشور به میزان 55 میلیون تن در سال 1404 دور از انتظار نیست.

رئیس انجمن فولاد ایران گفت: نفت هم می تواند یک «مزیت» و هم می تواند یک «مصیبت» باشد.

وی افزود: مزیت نفت اینکه یک سرمایه خیلی بزرگ و قابل دسترس است اما مصیبت نفت در اینکه دولت ها 5 تا 10 دلار در این حوزه سرمایه گذاری و 60 تا 70 دلار برداشت می کنند بنابراین هیچ تجارتی در دنیا همچنین بازگشت سرمایه ای ندارد.

اسلامیان با بیان اینکه دولت ها در تمامی دنیا با مالیات اداره می شوند، اظهارداشت: مالیات وقتی کسب می شود که تولید و اقتصاد بر مدار رونق باشد.

وی گفت: وقتی دولتی روی گنج نفت نشسته باشد به هیچ وجه احساس نیاز نمی کند تا در راستای رفع موانع و به حرکت درآوردن چرخ های صنعت و تولید کشور حمایت های لازم را انجام دهد.

رئیس انجمن فولاد ایران افزود: برای رفع مشکلات تولید و صنعت کشور در گام نخست باید ذهنیت دولتمردان، اهالی خانه ملت، قوه قضائیه و دیگر ارکان تصمیم گیر و تصمیم ساز کشور دچار تغییر و تحول شود تا کارآفرینی و تولید در جامعه ارزش پیدا کند.

وی تصریح کرد: قدر و منزلت تولیدکنندگان و کار آفرینان را باید به معنای واقعی دانست و همواره از آنان تقدیرکرد.

اسلامیان اذعان داشت: متاسفانه وابستگی شدید اقتصاد به نفت موجب عدم توجه به اهمیت و ارزش کارآفرینی در کشور شده است.

وی در ادامه یادآورشد: نخستین قدم برای رفع مشکلات اقتصادی به خصوص تولید و صنعت کشور اینکه تمامی ارکان نظام، سازمان ها، ارگان ها همه و همه برای تولید و کار آفرینی ارزش و اهمیت قائل شوند.

برنامه «چشم انداز» کاری از گروه کشاورزی شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که هر هفته جمعه ها ساعت 21 به مدت 60 دقیقه به تهیه کنندگی «لیلا امیدیگانه» با هدف بررسی اسناد بالادستی نظام در حوزه اقتصاد از جمله سند چشم انداز 1404، برنامه شش توسعه و سیاست های کلی نظام با رویکرد اقتصادی بر روی موج اف‌ام ردیف 98 قرار می‌گیرد و علاقمندان جهت دریافت فایل صوتی برنامه می‌توانند به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا