امور زیربناییتعاون و اشتغال

حاشیه های پررنگ تر ازمتن جلسه کارگروه اشتغال کردستان با حضور وزیر

سنندج – سخنان سید مهدی فرشادان نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی در جلسه کارگروه اشتغال کردستان باعث عصبانیت شدید و بی سابقه استاندار کردستان شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان کردستان با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شرایطی بعد از ظهر امروز جمعه برگزار شد که این نشست در پایان تحت تاثیر عصبانیت بی سابقه استاندار کردستان قرار گرفت.

در این نشست تخصصی که همزمان با آن از کارآفرینان برتر استان کردستان نیز تجلیل به عمل آمد، نوبت سخنرانی به بیش از ۲۰ نفر رسید و افراد در حوزه های مختلف و پراکنده دیدگاه های خود را مطرح کردند.

شاید در نگاه نخست به محل برگزاری این جلسه باید ایراد گرفت چرا که نه تنها اکثر قریب به اتفاق خبرنگاران رسانه های جمعی، که حتی شماری از مدعوین که در بین آنها چندین مدیرکل استانی نیز به چشم می خورد جایی برای نشستن نداشتند و سرپا جلسه را دنبال کردند.

حضور شش نماینده مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی و سخنرانی هر شش نفر، ارائه گزارش از سوی برگزیدگان جشنواره کارآفرینان برتر کردستان، سخنرانی وزیر و یکی از معاونین وی، استاندار کردستان و یکی از معاونین و یکی از مشاوران استاندار کردستان باعث شد تا این نشست بیش از سه ساعت ادامه داشته باشد.

مسئله اصلی و حاشیه ای این نشست که خیلی پررنگ تر از کل مباحث مطرح شده بود، به زمانی بر می گردد که سید مهدی فرشادان نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران انتقاداتی را به دولت و سفرهای وزراء به استان کردستان نسبت داد.

نماینده سنندج: خروجی سفر سه وزیر در اسفند ماه به کردستان چه بوده است؟

این نماینده سنندج سخنان خود را به نکوهش عمل دروغ و دادن وعده آغاز کرد و سپس افزود: در این ماه سه وزیر دولت تدبیر و امید به کردستان سفر کرده اند و سوال اینجاست که این سفرها چه دستاوردی را برای استان به دنبال داشته است.

وی افزود: آمار بالای بیکاری در کردستان بر کسی پوشیده نیست و متاسفانه امروز این بیکاری عامل اصلی آسیب های اجتماعی و دیگر مشکلات جامعه شده است و به همین دلیل انتظار می رود که به شکلی عملی برای رفع بیکاری در کردستان آستین ها را بالا زد.

در ادامه این نشست پنج نماینده دیگر استان کردستان در مجلس شورای اسلامی هم در سخنرانی های خود از وضعیت بیکاری در کردستان انتقاد کرده و شماری از پروژه های نیمه تمام در حوزه های انتخابیه خود را به وزیر تعاون و دیگر حاضران در این نشست یادآوری کردند.

بعد از پایان انتقادات شش نماینده مردم کردستان در حوزه های مختلف، عیسی منصوری معاون وزیر کار در مقام دفاع و انتقاد از نمایندگان کردستان بر آمد و در اظهار نظری جالب اعلام کرد که در این استان وفاق و همدلی برای توسعه وجود ندارد.

واکنش نماینده بیجار به سخنان معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی

وی با بیان اینکه متاسفانه همین الان یکی از کسانی که در حوزه کارآفرینی در کردستان فعال است، به دلیل جو حاکم بر این نشست جلسه را ترک کرد و بیرون رفت که در همین حین حمدالله کریمی نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی به انتقاد از سخنان معاون وزیر پرداخت.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی گفت: بیان کردن مشکلات و دغدغه های مردم رسالت اصلی نمایندگان است و حضرتعالی به عنوان معاون وزیر وقتی از ظرفیت های کردستان به ویژه حوزه انتخابیه من اطلاع ندارید، اظهار نظر نکیند.

محسن بیگلری نیز در انتقاد از سخنان معاون وزیر کار افزود: شما می گوید که ما درخوسات صنایع بزرگ را نداشته باشیم و سوال اینجاست که برای این طرح تکاپو با فناوری اطلاعات تا حالا به صورت عملی چند نفر مشغول به کار شده اند.

وی ادامه داد: وعده داده شده است که با اجرای طرح تکاپو ۶۰۰۰ شغل در کردستان ایجاد می شود و سوالب من اینجاست که بعد از این همه کار آیا تاکنون به صورت عملی ۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

در این میان معاون وزیر کار با عقب نشینی از اظهارات خود، گفت: رفتن به سمت اشتغال توسعه ای یکی از نیازهای اصلی در کردستان است و به همین دلیل باید به حوزه اشتغال صنعتی در این استان توجه جدی صورت گیرد.

این پایان کشمکش های نشست کارگروه تخصصی اشتغال کردستان نبود، تا جایی که استاندار کردستان با عصبانیتی بی سابقه انتقادات جدی را متوجه سید مهدی فرشادان نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران کرد.

استاندار کردستان: نوع رفتار نماینده سنندج در شان مردم کردستان نبود

عبدالمحمد زاهدی با انتقاد از مهمان نوازی نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران عنوان کرد: نوع رفتار نماینده سنندج در برخورد با معاون وزیر برای نشست بر روی یک صندلی دیگر در شان مردم کردستان نبود.

وی افزود: شما دارید از دروغ حرف می زنید و آن را نکوهش می کنید ولی کسی نیست که جواب بدهد چرا در هشت سال گذشته کسی از این همه دروغ حرفی نمی زد. دولت تدبیر و امید به کسی دروغ نمی گوید ممکن است که وعده ای داده شده باشد ولی تاکنون عملی نشده باشد ولی این دولت دروغگو نیست.

استاندار کردستان که حسابی عصبانی شده بود، افزود: شما اهل کردستان هستید و با این همه فرهنگ بعید است سخنان خود را توضیح در مورد دروغ شروع کنید.

بعد از پایان سخنان استاندار کردستان و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حالی که حسین فیروزی معاون استاندار کردستان در تلاش برای آرام کردن جلسه بود سید مهدی فرشادان در مقام پاسخ برآمد و گفت: من در ابتدا به دلیل سخنان استاندار کردستان از همه جمع عذرخواهی می کنم.

در همین حین بار دیگر استاندار کردستان نیز واکنش نشان داد و در شرایطی که نماینده سنندج نیز می خواست حرفی بزند وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شماری از معاونین وی از جا برخواسته و با ذکر صلواتی جلسه به پایان رسید.

جلسه کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه گذاری یکی از کارگروه های اصلی زیرمجموعه شورای برنامه ریزی و توسعه استانها به شمار می رود و وظایف و رسالت های مهمی را در حوزه های سیاست گذاری، اجرا و همچنین رفع موانع تولید و ایجاد اشتغال بر عهده دارد.

جلسه این کارگروه در کردستان که بعد از ظهر امروز و با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاونین وی و چندین رئیس سازمان زیرمجموعه در شرایطی برگزار شد که توجهی چندان به بیان مشکلات زیرساختی این استان صورت نگرفت و در نهایت تحت تاثیر این حاشیه ها قرار گرفت.


منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا