ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

صدور ۴۴۴ میلیارد ریال انواع ضمانت‌نامه در ۶ ماهه اول سال توسط صحا

مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) از صدور ۴۴۴ میلیارد ریال انواع ضمانت‌نامه توسط صحا به شرکت‌های خصوصی فعال صنایع الکترونیک در ۶ ماهه نخست سال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، دکتر وحدت با اعلام این خبر گفت: صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک با نزدیک به ۲۰ سال سابقه از قدیمی‌ترین صندوق‌های حمایتی تخصصی است که وظیفه‌اش حمایت از صنایع ارتباطی، اتوماسیون، رایانه‌ای، الکترونیک نوری، قطعات الکترونیک، الکترونیک مصرفی و الکترونیک کاربردی است.

وی افزود: خدمات صندوق شامل سرمایه‌گذاری ریسک پذیر و خدمات کارشناسی‌، صدور ضمانتنامه و حمایت مالی و اعتباری از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک در بخش خصوصی و تعاونی‌ به ‌صورت تسهیلات است.

همچنین بخوانید

دکتر وحدت با ارائه آمار عملکرد حمایت‌های صحا از شرکت‌های فعال صنایع الکترونیک، تصریح کرد: در ۶ ماه نخست سال، صحا موفق به صدور ۸۸ فقره انواع ضمانت‌نامه به ارزش ۴۴۴ میلیارد ریال برای شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان این حوزه شده است. 

وی افزود: همچنین صحا در سال گذشته موفق به صدور ۱۵۶ فقره ضمانت‌نامه به ارزش ۶۲۰ میلیارد ریال شده است که این میزان امکان انعقاد بیش از ۴۷۰۰ میلیارد ریال قرارداد را توسط شرکت‌های صنایع الکترونیک کشور میسر کرده است که این عدد برای سه سال اخیر به مبلغ ۹۵۰۰ میلیارد ریال بالغ می‌شود.

مدیرعامل صحا تصریح کرد: ضمانت‌نامه‌های صادرشده صحا در سه سال اخیر بیش از ۵ برابر ضمانت‌نامه‌های صادرشده ۱۶ سال قبل از آن بوده است و بیش از ۴۰ درصد متقاضیان دریافت ضمانت‌نامه در سال ۱۳۹۶ برای نخستین بار از این خدمت صحا بهره برده و تعیین سقف اعتباری شده‌اند. رشد چشمگیر تعداد ضمانت‌نامه‌های صادر شده در کنار رشد مبلغ آنها نشان‌دهنده فراگیر شدن مرجعیت صحا در امر ضمانت‌نامه‌های مورد نیاز فعالان صنایع الکترونیک است.

بر اساس اعلام روابط عمومی صحا، به گفته دکتر وحدت، صندوق حمایت از صنایع الکترونیک تنها در سال گذشته، از ۱۶۷ شرکت فعال صنایع الکترونیک کشور به میزان نزدیک به هزار میلیارد ریال حمایت کرده است. 

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا