امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

توزیع ۴۰۰ تن شکر بین زنبورداران اردبیلی

 

کارشناس مسئول پرورش زنبورعسل سازمان جهاد کشاورزی اردبیل از توزیع ۴۰۰ تن شکر قبل از آغاز فصل زنبورداری در سال جاری بین زنبورداران استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بهزاد باقری در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: این میزان شکر به قیمت تعادلی خریداری و از طریق اتحادیه زنبورداران بصورت مدت دار در اختیار پرورش دهندگان زنبورعسل استان قرار گرفته است.

وی همچنین اظهارداشت: جهاد کشاورزی جهت تنظیم بازار شکر خریداری و در اختیار زنبورداران قرار می دهد.

کارشناس مسئول پرورش زنبورعسل سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: فصل زنبورداری هر ساله از ابتدای سال آغاز و تا آبان ماه ادامه پیدا می کند.

وی افزود: زنبورداران پس اتمام فصل زنبورداری جهت زمستان گذرانی کندوهای زنبورعسل را به استان ها و مناطق گرم و معتدل انتقال می دهند.

باقری بیان داشت: زنبورداری به دو صورت مهاجر و اسکان دائمی انجام می شود.

وی همچنین گفت: طبق معمول زنبورداران حرفه ای هرساله کندوهای زنبورعسل خود را به مناطق ییلاقی و قشلاقی کوچ می دهند.

کارشناس مسئول پرورش زنبورعسل سازمان جهاد کشاورزی اردبیل ضمن اشاره به اینکه ۸۰ درصد زنبورداران استان در فصل سردسال به گیلان کوچ می کنند، یادآورشد: کوچ زنبورعسل از یک استان به استان دیگر طبق دستوالعمل و ضوابط خاصی انجام می شود.

برنامه «روستای ما» کاری از شبکه رادیویی اقتصاد است شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۸.۳۰ به مدت ۳۰ دقیقه با هدف هویت بخشی به زندگی روستایی و رونق اقتصادی روستاها در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می گیرد علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا