بانک و بیمهطلا و ارز

بیشترین افزایش هفتگی قیمت طلا در هفته گذشته/ پیش بینی قیمت ۱۴۰۰دلاری برای اونس طلا

کارشناسان بین المللی پیش بینی کرده اند قیمت هر اونس طلا به زودی تحت تاثیر کاهش ارزش دلار به سوی ۱۴۰۰ دلار در هر اونس حرکت خواهد کرد.

قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه برای نخستین بار در سه روز گذشته با افزایش روبرو شده است. به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از سایت طلا، به گزارش مارکت واچ؛ پس از انتشار آمارهای اشتغال آمریکا در ماه سپتامبر و کاهش ارزش دلار ، قیمت طلا در بازارهای بین المللی با افزایش نسبی روبرو شده است.

همچنین بخوانید

بر اساس این گزارش وزارت کار آمریکا در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد: نرخ بیکاری این کشور طی ماه سپتامبر به ۳.۷ درصد رسیده که این رقم پایین ترین میزان در ۴۹ سال اخیر به شمار می رود.

آمارهای وزارت کار آمریکا نشان می دهد دستمزدها در اقتصاد این کشور طی ماه گذشته نیز با افزایش روبرو شده است.

اقتصاد آمریکا طی ماه سپتامبر ۱۳۴ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است که این پایین ترین رقم در یک سال اخیر به شمار می رود.

افزایش ۰.۸ درصدی قیمت جهانی طلا در هفته گذشته

قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات شب گذشته با ۴ دلار افزایش به ۱۲۰۵ دلار رسیده است. قیمت طلا در هفته ای که گذشت نیز با رشد ۰.۸ درصدی روبرو شده است.

قیمت هر اونس نقره نیز با ۰.۴ درصد افزایش به بیش از ۱۴.۶۴ دلار رسیده است. قیمت نقره نیز طی هفته گذشته با رشد ۰.۴ درصدی همراه بوده است.

شاخص ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی نیز با ۰.۱ درصد کاهش به ۹۵.۶۹ واحد رسیده است. البته ارزش دلار در هفته ای که گذشت با رشد ۰.۶ درصدی روبرو شده است.

قیمت طلا به زودی به ۱۴۰۰ دلار می‌رسد

واحد اطلاعات اقتصادی بلومبرگ پیش بینی کرده است که قیمت هر اونس طلا به زودی تحت تاثیر کاهش ارزش دلار به سوی ۱۴۰۰ دلار در هر اونس حرکت خواهد کرد.

به گزارش کیتکو نیوز ، مایک مک گلون تحلیلگر ارشد واحد اطلاعات بلومبرگ تاکید کرد: اگر روند صعودی ارزش دلار ادامه پیدا کند، قیمت فلزات گرانبها برای افزایش مجدد کار سختی در پیش خواهند داشت ولی در شرایط کنونی چنین مساله ای اتفاق نمی افتد.

بر اساس این گزارش وی افزود: بعید به نظر می رسد که دلار بتواند خودش را در بالاترین سطح در ۱۴ سال اخیر حفظ کند و به نظر من با کاهش ارزش دلار ، قیمت طلا و سایر فلزات گرانبها افزایش خواهد یافت.

این تحلیلگر ارشد اقتصادی تصریح کرد: روند صعودی قیمت جهانی طلا احتمالا با پایان یافتن سه ماه سوم ۲۰۱۸ میلادی آغاز می شود.

البته واحد اطلاعات اقتصادی بلومبرگ بر این باور است که اگر روند صعودی ارزش دلار و شاخص سهام در بازارهای مالی ادامه پیدا کند، این احتمال هست که قیمت طلا تا ۱۱۲۰ دلار کاهش یابد. مهمترین سطح مقاومتی قیمت طلا در بلندمدت نیز ۱۳۷۵ دلار خواهد بود.

اگر طلا بتواند سطح مقاومتی ۱۳۷۵ دلاری را بشکند به زودی تا ۱۴۰۰ دلار افزایش خواهد یافت.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا