انرژی

آب پیش‌بینی شده برای مرزهای خوزستان متناسب با حجم زائران نیست

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: به نظر می‌رسد در زمینه تأمین آب در مرزهای شلمچه و چذابه مشکلاتی وجود دارد و میزان آب پیش‌بینی شده متناسب با تردد حجم زائران نیست.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، غلام‌عباس بهرامی‌نیا، امروز (۱۵ مهر ماه) در جلسه ستاد اربعین که در مرز چذابه برگزار شد، با اشاره به  پروژه‌هایی که در حوزه راهداری و پایانه‌های مرزی پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: خط کشی محورهای منتهی به مرزها در مسیرهای اهواز، حمیدیه، چذابه و سوسنگرد از جمله این پروژه‌ها است.

وی با اشاره به نصب علائم در محورهای منتهی به مرزها، افزود: نصب انواع تابلوهای راهنمایی و رانندگی  در حال تکمیل شدن است و بخشی از این علائم نصب شده است.

همچنین بخوانید

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با اشاره به بالغ بر ۵ هزار تن قیرپاشی در محورهای مختلف منتهی به مرزها در خوزستان تصریح کرد: با وجود اینکه در زمینه روشنایی هیچ تعهدی نداشته‌ایم اما در این بخش همکاری‌هایی انجام شد.

بهرامی‌نیا اشاره به توسعه فضای سبز پایانه شلمچه بیان کرد: به نظر می‌رسد در زمینه تأمین آب در مرزهای شلمچه و چذابه مشکلاتی وجود دارد و میزان آب پیش‌بینی شده متناسب با تردد حجم زائران نیست.

مدیرعامل آبفا روستایی خوزستان نیز از آمادگی تأمین امنیت کیفی و کمی آب برای تأمین آب شرب در دو مرز چذابه و شلمچه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، درویشعلی کریمی امروز (۱۵ مهر ماه) در جلسه ستاد اربعین که در مرز چذابه برگزار شد، اظهار کرد: در سایت قدیمی و جدید مرز چذابه از نظر اجرای خطوط شبکه کلیه خطوط در پارکینگ ها و مواکب اجرایی شده و از ۳۰۰ انشعاب مواکب تاکنون ۲۳۰ انشعاب عملیاتی شده است.

وی افزود: همچنین کارهای اصلی مثل ایجاد خطوط انتقال و شبکه انشعاب مواکب انجام می‌شود.

مدیرعامل آبفا روستایی خوزستان تصریح کرد: ستادی در آب و فاضلاب کشور و متناظر با آن در استان خوزستان تشکیل شده که تمامی موارد مربوط به آبرسانی به مرزهای شلمچه و چذابه را بررسی می‌کنیم.

کریمی گفت: نصب کانتینر برای استقرار آزمایشگاه سیار و سایر اقدامات به منظور تأمین امنیت کیفی و کمی آب نیز انجام شده و برای تأمین آب شرب در هیچ کدام از دو مرز مشکلی نداریم. البته در شلمچه یک شکستگی در خطوط آبرسانی پایانه مرزی ایجاد شده که تا پایان هفته جاری با فعالیت‌های آبفا شهری این مشکل رفع می‌شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا