بین الملل

یک سوم بدهی دنیا مربوط به آمریکاست

 

یک کارشناس اقتصادی گفت: بدهی تمامی کشورهای جهان ۶۵ تریلیون دلار است که از این میزان بدهی یک سوم یعنی ۲۰ تریلیون دلار مربوط به آمریکاست.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  وحید شقاقی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: جنگ در دنیای امروز به سه دسته سخت (نظامی)، نیمه سخت (اقتصادی و فناوری) و نرم (فرهنگی) تقسیم می‌شود.

همچنین بخوانید

وی همچنین اظهارداشت: جنگ اقتصادی در قرن بیست و یکم بسیار شدت گرفته چرا که اوضاع اقتصادی کشورها اوضاع مناسبی نیست و بدهی برخی از کشورها بسیار بالاست.

این کارشناس اقتصادی گفت: وقتی بدهی کشورهای دنیا افزایش و مشکلات اقتصادی شدیدتر می شود بدون شک رویکردها نیز به سمت جنگ اقتصادی تمایل پیدا می کند.

وی افزود: کشورها در جنگ اقتصادی به دنبال تنظیم قوانین، مقررات و ساختار های اقتصادی به نفع خود هستند.

شقاقی بیان داشت: آمریکا امروز جنگ اقتصادی بزرگی در جهان به راه انداخته تا ارزش پول ملی کشورها را کاهش و در برابر هرچه بیشتر ارزش دلار تقویت شود.

وی گفت: ایالات متحده امروز جنگ تمام عیار اقتصادی با ترکیه، چین، روسیه، ونزوئلا، آرژانتین، ایران و… آغاز کرده است.

این کارشناس اقتصادی افزود: برای بهم ریختن اقتصاد هریک از این کشورها نیز سازو کارهای مشخصی مانند ابزار تعرفه، تحریم های مستقیم و مواردی از این دست تعریف کرده است.

وی تصریح کرد: این جنگ افروزی آمریکا اوضاع اقتصادی و تجاری دنیا را هر روز نسبت به گذشته تیره و تار خواهد کرد.

شقاقی ادامه داد: متاسفانه کشور ایران در این جنگ تمام عیار اقتصادی هنوز یک آرایش جنگی به خود نگرفته است.

وی گفت: جنگ اول و دوم جهانی جنگ سخت، جنگ سوم جهانی جنگ ایدئولوژی ها، فرهنگ ها و سنت ها و جنگ چهارم جهانی جنگ اقتصادی است.

این کارشناس اقتصادی افزود: کشور امروز وسط جنگ جهانی چهارم قراردارد بنابراین می طلبد ضمن تشکیل یک کابینه جنگی وضعیت اقتصاد از حالت آشفتگی و نابسامانی خارج و به سمت انسجام و پویایی حرکت کند.

برنامه «نود و هشتی ها» کاری از گروه اقتصاد و جامعه به تهیه کنندگی «مهرگان سوادکوهی و مهدی شیار» از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۷ به مدت ۹۰ دقیقه با هدف اطلاع رسانی درباره موضوعات اقتصادی با جلب مشارکت و تعامل مخاطبان و ارتقای فرهنگ اقتصادی با تاکید بر اقتصاد مقاومتی و ترویج سبک زندگی اسلامی – ایرانی از رادیو اقتصاد پخش و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا