بین الملل

ژاپن: پذیرای انگلیس در TPP هستیم/احیاء قدرت جهانی بریتانیا

نخست‎ وزیر ژاپن می‏‌گوید با وقوع برگزیت، انگلیس قدرت جهانی خود را باز می‌یابد و از عضویت آن در پیمان تجاری ترانس- پاسیفیک با آغوش باز استقبال خواهد شد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، شینزو آبه نخست وزیر ژاپن در مصاحبه با «فایننشال تایمز» گفت که در دوره پسابرگزیت از انگلیس برای پیوستن به معاهده تجارت آزاد ترانس-پاسیفیک (TPP) با آغوش باز استقبال خواهد شد.

اگرچه انگلیس در دوره پسابرگزیت جایگاه خود را به عنوان درگاه ورود به اروپا از دست می‌دهد، اما به گفته آبه، قدرت جهانی خود را بازخواهد یافت.

وی همچنین از انگلیس و اتحادیه اروپا خواست تا با اتکا به عقل سلیم، بدون حصول توافق، روند برگزیت را آغاز نکنند.

گفتنی است که پیمان ترانس‌پاسیفیک معاهده تجاری میان ۱۱ کشور از جمله ژاپن، کانادا، استرالیا و مالزی است.

این همان توافق تجاری است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به محض ورود به کاخ سفید، به آن پشت‌پا زد.

اظهارات آبه احتمالاً با استقبال طرفداران برگزیت که مدعی هستند انگلیس به راحتی قادر به عقد قرارداد تجاری در خارج از اتحادیه اروپا است، مواجه خواهد شد.

آبه همچنین ابراز امیدواری کرد وقوع برگزیت کمترین تاثیر منفی را بر اقتصاد جهانی از جمله برای شرکت‌های ژاپنی داشته باشد.

به گزارش آرمان اقتصادی، چشمانداز وقوع برگزیت آن هم بدون حصول توافق با اتحادیه اروپا، زنگ هشدار را بیخ گوش سرمایهگذاران ژاپنی به صدا درآورده تا آنجا که شرکت بزرگی چون تویوتا از احتمال تعطیلی سایت خود در انگلیس خبر میدهد و پاناسونیک نیز دفتر مرکزی خود را از لندن به آمستردام منتقل کرده است. انگلیس بعد از آمریکا بزرگترین مرکز سرمایهگذاری ژاپنیها است و آنها بیم آن را دارند که دروازه ورود خود به اروپا را از دست بدهند. اکثر بانکهای مهم ژاپن نیز از بیم روندی که برگزیت سخت نامیده میشود اقدام به افتتاح شعبی در آلمان یا هلند کرده‌اند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا