انرژی

نیروگاه سیکل ترکیبی هرمز بطور آزمایشی وارد مدار شد

عکس تزیینی است
‌مدیرعامل منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس گفت: نیروگاه ۲۳۵ مگاواتی سیکل ترکیبی هرمز واقع در بندرعباس بطور آزمایشی وارد مدار شد.

‌به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، ‌حسن خلج طهرانی اظهار کرد: این نیروگاه از ۲ واحد بخار و گاز تشکیل شده که ظرفیت واحد گازی آن ۱۶۰ مگاوات و واحد بخار نیز ۷۵ مگاوات است.

این مقام مسئول در سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) از شرکت توسعه برق غدیراکسین به نمایندگی از شرکت سرمایه گذاری غدیر به عنوان سرمایه گذار اصلی این نیروگاه نام برد.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خیلیج فارس برای اجرای این طرح نیروگاهی ۴۶میلیون یورو (ارزی) و ۱۸۰میلیاردریالی سرمایه گذاری شده است.

در خبرهای منتشره نیز با اشاره به راه اندازی آزمایشی نیروگاه ۲۳۵ مگاواتی سیکل ترکیبی هرمز آمده است، به زودی این نیروگاه با حضور مسوولان بطور رسمی به بهره برداری می رسد.

خلج طهرانی یاد آورشد: گاز مورد نیاز این نیروگاه نیز طبق قراردادی با شرکت گاز هرمزگان به میزان ۲۰میلیون متر مکعب درروز با احداث یک خط انتقال گاز۳۰ اینچی تامین شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، عملیات اجرایی نیروگاه تولید برق هرمزآذر ماه سال ۹۳هجری خورشیدی با هدف برطرف کردن نیاز صنایع مستقر در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس به ویژه آلومینیوم آغاز شد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا