بورسبورس اوراق

ورق گرم B «فولاد»، صدرنشینی که ۱.۷ درصد کاهش قیمت داشت / لغو معاملات تالار پتروشیمی

«ورق گرم B» شرکت فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) امروز دوشنبه حدود ۱۹۱ میلیارد تومان ارزش داشت. این امروز نسبت به معامله قبلی خود حدود ۱.۷ درصد کاهش قیمت داشت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، امروز دوشنبه (۱۶ مهرماه)، تالارهای مختلف بورس ‌کالا در مجموع ارزشی حدود ۴۷۸.۸ میلیارد تومان داشتند که طی۱۵۳ قرارداد همگی در رینگ داخلی انجام شدند. در این میان، تالار صنعتی نیز بیشترین ارزش معاملات را در حدود ۴۷۱.۶ میلیارد تومان به خود اختصاص داد.

گفتنی است، در این روز کلیه عرضه‌ها در تالار پتروشیمی و نه فرآورده‌های نفتی لغو شد. نکته قابل توجه آنکه این عرضه‌ها فردا سه‌شنبه و با همان قیمت‌های اعلامی روز یکشنبه بدون تغییر عرضه خواهند شد.

شایان ذکر است، بیشترین ارزش معاملات بورس کالا در این روز به «ورق گرم B» شرکت فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) در حدود ۱۹۱.۶ میلیارد تومان اختصاص داشت. این شرکت، امروز ۴۸۰۷۰ تن ورق گرم را با قیمت پایه ۳۳۲۵ تومان (۱۱.۴ درصد بالاتر از پایه قبلی) عرضه کرد که با میانگین قیمت ۳۹۸۷ تومان به ازای هر کیلو ( ۱۹.۹ درصد بالاتر از قیمت پایه) معامله شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود ۱.۷ درصد کاهش قیمت داشت.

تالار پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی 

تالار فرآورده‌های نفتی بورس کالای ایران امروز میزبان معامله دو هزار تن گوگرد کلوخه و گرانوله بود. شایان ذکر است در این روز کلیه عرضه‌ها در تالار پتروشیمی لغو شد. نکته قابل توجه آنکه این عرضه‌ها فردا سه‌شنبه و با همان قیمت‌های اعلامی روز یکشنبه بدون تغییر عرضه خواهند شد.

اما معاملات تالار فراورده های نفتی امروز طی دو معامله شکل گرفت. در این تالار «گوگرد کلوخه» شرکت پالایش نفت شازند اراک، به ارزش حدودی ۷۲۸ میلین تومان در این تالار معامله شد. این محصول به قیمت کیلویی ۷۲۷ تومان و۳.۷ درصد افزایش نسبت به قیمت پایه در حجم ۱۰۰۰ تن، توسط کارگزاری «بانک صادرات» به طور نقدی فروخته شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود (۲۱ شهریور) حدود ۸ درصد افزایش قیمت یافته است.

همچنین، دیگر محصول معامله شده در این تالار «گوگرد کلوخه» همان شرکت بود که حدود ۷۲۶ میلیون تومان ارزش داشت. این محصول در این روز با قیمت کیلویی ۷۲۵تومان و ۷.۷ درصد افزایش نسبت به قیمت پایه در حجم ۱۰۰۰ تن توسط کارگزاری «بانک صادرات» به طور نقدی فروخته شد. داشت.

شایان ذکر است، عرضه‌کننده هر دو محصل این شرکت که تنها محصولات عرضه شده امروز در این تالار بودند، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران بود.

تالار صنعتی 

تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالا میزبان دادوستد ۷۲ هزار و ۴۰۰ تن انواع محصول بود. طی این روز و در تالار یک هزار و ۱۰۰ تن ورق قلع اندود، ۵۵ هزار و ۵۷۰ تن ورق گرم و سرد B  و هشت هزار و ۸۰۰ تن گرم C و سه هزار و ۳۰۰ تن ورق گالوانیزه G معامله شد. همچنین در این روز معامله سه هزار تن مس کاتد، ۲۰۰ تن مس کم عیار، ۵۰۰ تن شمش هزار پوندی آلومینیوم  و ۱۰ تن سولفورمولیبدن نیز در تالار محصولات صنعتی معدنی به ثبت رسید.

بیشترین ارزش معاملات تالار صنعتی به «ورق گرم B» شرکت فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) در حدود ۱۹۱.۶ میلیارد تومان اختصاص داشت. این شرکت، امروز ۴۸۰۷۰ تن ورق گرم را با قیمت پایه ۳۳۲۵ تومان (۱۱.۴ درصد بالاتر ازپایه قبلی) عرضه کرد که با میانگین قیمت ۳۹۸۷ تومان به ازای هر کیلو ( ۱۹.۹ درصد بالاتر از قیمت پایه) توسط کارگزاری «مبین سرمایه» معامله شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود در دوم مهر ماه، ۱.۷درصد کاهش قیمت داشت.

همچنین، «ورق سرد B » این شرکت هم به حجم ۷۵۰۰ با قیمت پایه ۳۶۱۶ تومان (۱۴.۲ درصد بالاتر از پایه قبلی) عرضه شد که با میانگین قیمت ۵۰۲۷ تومان (۳۹.۰۳ درصد بالاتر از پایه و ۰.۸۸ درصد بالاتز از میانگین معامله قبلی در دوم مهر ماه) معامله شد.

«ورق گالوانیزه G» این شرکت هم ‌به حجم ۳۳۰۰ تن و با قیمت پایه ۴۶۹۹ تومان (۱۹.۳ درصد بالاتر از پایه قبلی) عرضه که با میانگین قیمت ۶۸۳۳ تومان (۴۵.۴۱ درصد بالاتر از پایه و تقریبا برابر با میانگین معامله قبلی در دوم مهر ماه) معامله شد.

«ورق قلع اندود» این شرکت نیز امروز به حجم ۱۱۰۰ تن با قیمت پایه ۶۱۴۹ تومان (۸۸.۳۱ بالاتر از پایه قبلی در دوم مهر ماه) عرضه شد که با میانگین قیمت ۹۳۴۹ تومان (۷۵.۳۷ درصد بالاتر از پایه و ۱.۵۶درصد کمتر از میانگین معامله قبلی) معامله شد.

شایان ذکر است، مس کاتد شرکت ملی صنایع مس ایران (فملی) نیز امروز جز پرارزش ترین معاملات این تالار امروز به میزان حدودی ۱۶۹ میلیارد تومان بود. این محصول در حجم ۳۰۰۰ تن با قیمت پایه ۵۶۲۰۹ تومان (۱۲.۷۵ درصد کمتر از پایه قبلی در ۹ مهر) به ازای هر کیلو عرضه و به قیمت پایه فروخته شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود نیز ۱۲.۷۵ درصد افت قیمت داشت.

گفتنی است، شرکت آلومینیوم ایران (فایرا)، هم طی امروز شمش ۱۰۰۰p-99.8 با حجم ۵۰۰  تن با قیمت پایه ۲۰۵۳۱ تومان (۸.۱۱ درصد بالاتر از پایه قبلی) به ازای هر کیلو در بورس کالا عرضه کرد. این معامله با میانگین قیمت ۲۲۲۱۹ تومان (۸.۲۲ بالاتر از پایه) معامله شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود در ۱۱ مهر ماه، حدود ۱۱ درصد کاهش قیمت داشت. ارزش این معامله حدود ۱۱ میلیارد تومان بود.

تالار کشاورزی

تالار محصولات کشاورزی هم در این روز دادوستد پنج هزار و ۴۰۰ تن گندم خوراکی و ۳۰۰ تن شکرخام را تجربه کرد.

بیشترین ارزش معاملات این تالار به «گندم خوراکی» همدان به میزان ۱.۸ میلیارد تومان اختصاص یافت. این محصول در حجم ۲۰۰۰ تن توسط کارگزاری «بانک کارآفرین» به طور نقدی فروخته شد و قیمت آن به ازای هر کیلو ۹۰۷ تومان بود که با ۰.۵۵ درصد افزایش نسبت به قیمت پایه معامله شد.

کمترین ارزش معاملات تالار کشاورزی هم به «گندم خوراکی» مرکزی به میزان حدود ۳۶۱ میلیون تومان اختصاص داشت. این محصول با قیمت پایه کیلویی ۹۰۲ تومان در حجم ۴۰۰ تن توسط کارگزاری «بانک کارآفرین» به طور نقدی فروخته شد. عرضه‌کننده این محصولات «شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران» بود.

 

منبع
اقتصادآنلاین - لیلی شهیر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا