بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

تا پایان امسال، ۶۰ درصد از فروشگاه‌های آمریکایی، به سرویس پرداخت اپل پی مجهز خواهند شد

سرویس پرداخت اپل پی (Apple Pay) سرویسی است که جایگزین کیف پول فیزیکی شده است. جنیفر بیلی (Jennifer Bailey)، سمت معاونت خدمات اینترنت را در شرکت اپل به عهده دارد. او همیشه عنوان می‌کند که اپل، آرزوهای دور و درازی برای این سیستم پرداخت دارد.

شرکت اپل از همان زمان معرفی محصول اپل پی در سال ۲۰۱۴ تا همین امروز، برای گسترش استفاده از این محصول، تلاش بسیاری کرده است. بیلی در کنفرانس اخیر مجله‌ی فورچون (Fortune magazine Brainstorm Reinvent 2018 conference)، به این موضوع اشاره کرد. شرکت اپل برآورد می‌کند که تا پایان سال  ۲۰۱۸، ۶۰ درصد از خرده‌فروشی‌های ایالات‌متحده، به سرویس پرداخت اپل پی مجهز شوند. این کمپانی قصد دارد سرویس پرداخت اپل پی را به یک جایگزین دیجیتالی برای کارت‌های اعتباری تبدیل کند و برای رسیدن به این هدف، امکانات بیشتری را به آن خواهد افزود.

همچنین بخوانید

بیلی در این رویداد اعلام کرده:

بزرگ‌ترین هدف ما این است که مشتریان‌مان به گوشی آیفون خود عشق بورزند.

کمپانی اپل برای رسیدن به این خواسته، دست به چه اقداماتی زده است؟

بیلی عنوان کرد: در کنار عرضه‌ی اپل پی به جای کارت‌های اعتباری، این کمپانی علاقه‌ی زیادی به دیجیتالی سازی ترانزیت و حمل‌ونقل عمومی دارد. به همین دلیل است که در خطوط متروهای ۱۲ شهر جهان، خدمات اپل والت (Apple Wallet) ارائه می‌شود (در محصول اپل والت از تکنولوژی اپل پی استفاده شده است). والگرینز (Walgreens) نیز با این کمپانی همکاری کرده و در حال یکپارچه‌سازی برنامه‌های وفاداری خود با اپل‌پی است، در برخی از بزرگ‌ترین استادیوم‌های بیس‌بال، کاربران از طریق اپل پی قادر به خرید امتیاز هستند. تعدادی از دانشکده‌ها نیز از اپل والت برای دسترسی به شناسه‌های دانشجویان استفاده می‌کنند.

اپل همچنان به دنبال راه‌هایی می‌گردد که بتواند محصولات اپل پی و اپل والت را جایگزین خدمات فیزیکی کند.

بخش دیگری از سخنان بیلی در رویداد فورچون به شرح زیر است:

مهمان‌داری و هتل داری، دو حوزه‌ای هستند که برای گسترش این تکنولوژی‌ها، مناسب به نظر می‌رسند. برای مثال، بجای صدور کارت برای پذیرش در هتل و باز کردن درب اتاق، می‌توان از این اپلیکیشن استفاده کرد.

یکی از علت‌هایی که باعث شده عرضه‌ی این خدمات به تعویق بیفتد، زیرساخت‌های تکنولوژیکی ایالات متحده است که در مقایسه با سایر نقاط جهان، پیشرفت کمتری داشته است.

البته اخیرا، شاهد رشد این بخش بوده‌ایم؛ ولی سرعت پیشرفت هم‌چنان اندک است. داده‌های جدید گروه مشاوره‌ی آوریما (Auriemma Consulting Group) حاکی از این هستند که ۷۷ درصد از تراکنش‌های مربوط به کارت بدهی (debit card)، که توسط کیف پول‌های موبایلی انجام شده‌اند، از طریق اپل پی مدیریت شده‌اند. بر طبق گزارش این شرکت، سهم سامسونگ پی (Samsung Pay) و گوگل پی (Google Pay) در این حوزه، به ترتیب برابر است با ۱۷ درصد و ۶ درصد.

«علی‌رغم پیشرفت‌های موجود، پرداخت از طریق تلفن همراه هنوز هم یک محصول حاشیه‌ای به شمار می‌آید؛ به‌طوری‌که در سه ماهه‌ی دوم سال جاری، سهم تلفن همراه در تراکنش‌های کارت بدهی، تنها ۰.۶ درصد بوده است. اما سرعت رشد این حوزه، بسیار زیاد است. مطالعات آوریما نشانگر این موضوع هستند که سهم تلفن‌های همراه در تراکنش‌های مربوط به کارت اعتباری، هر سال حدود ۷۵ درصد رشد می‌کند. هرچه فرآیند پرداخت با کیف پول موبایلی، سریع‌تر، آسان‌تر و مطمئن‌تر انجام شود، بانک‌ها نیز رغبت بیشتری به این محصول نشان می‌دهند. ما اطمینان داریم که استقبال از کیف پول موبایلی به رشد خود ادامه خواهد داد و دست‌اندرکاران مربوطه، این روش را در استراتژی‌های خود خواهند گنجاند.»

منبع: Bgr

منبع

راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا