صنعت، معدن، تجارت

مشکلات تولید با استفاده از ظرفیت کامل صنایع کشور کاهش می یابد

قزوین- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با استفاده از ظرفیت کامل واحدهای تولیدی و رفع موانع تولید، تسهیل در امور و مشارکت صنعتگران می توانیم مشکلات تولید را کاهش دهیم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی محسن صالحی نیا در سفر به استان قزوین در گفتگو با خبرنگاران اظهارداشت: امروز فرصت داشتیم از یک واحد لوازم خانگی درشهر صنعتی البرز بازدید کنیم و تولانمندی های صنعتی این استان را مورد توجه قرار دادیم.

وی افزود: به نظر می رسد با ظرفیت هایی که در برخی واحدهای تولیدی و صنعتی کشور از جمله استان قزوین وجود دارد باید برای افزایش سطح تولید و ارتقاء آن همت کنیم.

صالحی نیا تصریح کرد: به عنوان دستگاه سیاست گذار باید ملزومات تولید با سیاست هایی که از ابتدای سال پیش بینی شده تامین شود.

وی اصافه کرد: امسال محدودیت هایی ایجاد شد و بخشی از کالاهای مصرفی در این شرایط امکان واردات ندارد و باید سیاست هایی برای پشتوانه سازی در تامین آنها داشته باشیم که بهترین کار اتکا به تولیدکنندگان داخلی است.

معاون وزیر صنعت تصریح کرد: انواع ورق فولادی و مواد پتروشیمی از مواد اولیه ای است که در بیشتر مواد واحدای تولیدی ما استفاده می شود لذا باید بتوانیم تولید کننده واقعی را کمک کنیم و برخی از قطعات که نیاز هست با تامین ارز تهیه شود.

صالحی نیا گفت: ۲۵ ردیف کالای اساسی با ارز دولتی تامین می شود و از صادرکنندگانی که ارز خود را به سامانه نیما می آورند تشکر می کنیم و ما هم عمده نیازهای خود را از بازار ثانویه باید تامین کنیم تا در ازای صادرات بتوانیم نیازهای مواد اولیه را پاسخگو باشیم و امیدواریم تعهد واحدها محقق شود.

وی اظهارداشت:عزم همه مسئولان این است تاکمک کنند مشکلات حل شودلذا ازهمه ظرفیتهای موجود در بخش تولید استفاده خواهیم کرد تا مشکلات کاهش یابد.

صالحی نیا بیان کرد: با تعریف بسته های حمایتی و اتخاذ روش های موثر باید از تولیدکننده حمایت جدی کنیم تا بر مشکلات قائق آییم.

معاون امور صنایع وزارت صمت یادآورشد: یکی از راهکارهای کاهش مشکلات موجود استفاده از تمام توان واحدهای صنعتی است وبانوسان قیمت ارزو کاهش قاچاق کالا شرایط برای افزایش تقاضا و بازار برای محصولات ایرانی بخوبی مهیا شده است.

صالحی نیا تصریح کرد: در بخش دولتی با سیاست های اصولی و حمایتی از تولید تلاش جدی داریم و از تولیدکنندگان هم انتظار داریم با افزایش میزان تولید محصول از این فرصت برای تامین نیازهای داخلی و صادرات استفاده کنند.

معاون وزیر صنعت افزود: در تامین مواد اولیه برخی کارخانه های تولید لوازم خانگی و نیز مواد پتروشیمی مورد نیاز پیگیری لازم صورت می گیرد و همراه شما کارآفرینان خواهیم بود.

وی افزود: سامانه نیما مدیریت شده و از بخش خصوصی انتظار داریم در کنار بخش دولتی باشند و احساس نکنند از یکدیگر جدا هستیم.

صالحی نیا اظهارداشت: شاید گاهی باید در اتاق های دربسته تصمیم بگیریم اما حتی در این شرایط هم از نظر تولیدکننده و صادرکننده استفاده می کنیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا