صنعت، معدن، تجارت

اقدام ترک‌ها برای واردات فولاد/تعیین سهمیه و وضع تعرفه ۲۵درصدی

ترکیه از ۱۷ اکتبر، میزان فولاد وارداتی خود را سهمیه‌بندی کرده و برای مقادیر بالاتر از سهم معین‌شده، تعرفه‌ای ۲۵درصدی دریافت خواهد کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، طبق مستندات ثبت شده در سازمان تجارت جهانی که دوشنبه شب منتشر شد، ترکیه از ۱۷ اکتبر، میزان فولاد وارداتی خود را سهمیه‌بندی کرده و برای مقادیر بالاتر از این سهمیه، تعرفه‌ای ۲۵ درصدی دریافت خواهد کرد.

در این گزارش آمده است که ترکیه پس از اعمال تعرفه‌های ۲۵ درصدی دونالد ترامپ بر واردات فولاد، تحقیق بر روی اقدامات محافظتی ضروری را در ماه آوریل آغاز کرده است. این مساله و محدودیت‌های تجاری متعاقب آن در سایر مناطق جهان شامل اتحادیه اروپا، هند و اندونزی، باعث شده است که واردات فولاد به سوی ترکیه سرازیر شود.

تعیین سهمیه‌های واردات فولاد ترکیه، طبق قوانین سازمان تجارت جهانی مجاز هستند. طبق این قوانین اگر کشوری بخواهد صنعت به خصوصی را در برابر افزایش پیش‌بینی نشده و آسیب‌زننده صادرات، حفظ کند، می‌تواند از این قوانین حمایتی موقتی، استفاده کند.

سهمیه واردات برای تولیدکنندگان فولاد مسطح ۳.۱ میلیون تن اعلام شد که کمتر از نصف ۸.۴ میلیون تن وارد شده به ترکیه در سال ۲۰۱۷ است. بر این اساس، برای تولیدکنندگان فولاد طویل، این سهمیه ۵۵۸۵۳۴ تن اعلام شده است که در مقایسه با ۱.۳ میلیون تن وارد شده در سال ۲۰۱۷، بسیار کاهش یافته است.

سهمیه واردات لوله ۲۷۳۹۰۱ تن، فولاد ضدزنگ ۱۳۹۹۳۴ تن و فولاد مصالح ریل ۲۷۰۴۴ تن اعلام شد که همگی کمتر از نصف واردات سال ۲۰۱۷ هستند.

هیچ سهمیه‌ای برای واردات فولاد گرم نورد شده ضدزنگ اعمال نشده است، چراکه این فولاد درترکیه تولید نمی‌شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا