انرژیصوت

ایران کشوری با منابع غنی انرژی پاک

 

مدیرعامل انجمن انرژی های تجدیدپذیر گفت: ایران به لحاظ منابع انرژی های نو خورشیدی، بادی، زیست توده، زمین گرمایی، امواج آب و غیره جزء کشورهای پر ظرفیت در دنیا شناخته می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سید مسلم موسوی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: خوشبختانه بستر مناسبی برای گسترش فعالیت‌های مربوط به این نوع انرژی‌ها در کشور وجود دارد.

همچنین بخوانید

وی همچنین اظهارداشت: با توجه به اهمیت انرژی های تجدیدپذیر در ساختار اقتصادی کشور ضرورت ایجاب می کند از این منابع به نحو احسن استفاده شود.

مدیرعامل انجمن انرژی های تجدیدپذیر گفت: ایران از اواخر دهه ۶۰ وارد استفاده از انرژی خورشیدی شده است.

وی افزود: توسعه انرژی های تجدید پذیر در ایران طی دهه های گذشته متناسب با ظرفیت کشور نبوده است.

موسوی بیان داشت: توسعه نیروگاه های بادی و خورشیدی طی سال های اخیر با توجه به سیاست های جدید وزارت نیرو به خصوص خرید تضمینی برق تجدید پذیر رو به رشد بوده است.

وی به رادیو اقتصاد توضیح داد: جذابیت این حوزه به سبب تلاطم های نرخ ارز و شرایط تحریمی برای بخش خصوصی بسیار کم رنگ شده از اینرو می طلبد دولتمردان سیاست های جدیدی متناسب با این وضعیت تنظیم کنند.

مدیرعامل انجمن انرژی های تجدیدپذیر ایران گفت: مشکلی که تا بحال منجر به توسعه انرژی های تجدید پذیر و فناوری های متناسب با حوزه مدنظر در کشور نشده را باید در خارج از این بخش جستجو کرد.

وی در ادامه افزود: پرداخت یارانه خیلی زیاد به انرژی های فسیلی یکی از بزرگترین مشکلات حال حاضر کشور است.

موسوی یادآورشد: این یارانه ها به نوعی یارانه های پنهانی و در محاسبات عمومی کشور لحاظ نمی شود و سیاست گذاران شاید توجه چندانی به این مبحث ندارند.

برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی «حسن سعید کلاهی، سید وحید موسوی و حمید رضا کجوری» با هدف تحلیل و بررسی مهمترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد وعلاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا