بین الملل

پیش‌بینی جدید صندوق بین‌المللی پول در مورد رشد اقتصادی کشورها

طبق چشم‌انداز اقتصاد جهانی صندوق بین‌المللی پول که صبح سه‌شنبه در بالی منتشر شده است، با تنش‌های موجود در روابط تجاری کشورها، رشد اقتصادی جهان کندتر خواهد شد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از بلومبرگ انگلیسی، طبق چشم‌انداز اقتصاد جهانی صندوق بین‌المللی پول که صبح سه‌شنبه در بالی منتشر شده است، با تنش‌های موجود در روابط تجاری کشورها، رشد اقتصادی جهان کندتر خواهد شد. آنچه در ادامه می‌آید خلاصه‌ای گزارش جدید این صندوق در مورد برخی کشورهای جهان است.

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرد که امسال و سال آینده، رکود در آرژانتین، بیش از حد مورد انتظار شود و رشد اقتصادی برزیل هم کندتر خواهد شد و این بر عملکرد اقتصادی آمریکای لاتین تاثیر منفی خواهد گذاشت.

اقتصاد منطقه آمریکای لاتین ۱.۲ درصد در ۲۰۱۸ و ۲.۲ درصد در ۲۰۱۹ رشد خواهد کرد. هر دو مقدار تخمین زده شده، ۰.۴ درصد از مقدار پیش‌بینی شده در ماه جولای، کمتر هستند.

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرد: اقتصاد آرژانتین امسال ۲.۶ درصد رکود داشته باشد و سال بعد رکود آن به ۱.۶ درصد برسد. این بدتر از پیش‌بینی رسمی دولت آرژانتین برای رشد منفی ۲.۴ درصدی در سال ۲۰۱۸ و رشد منفی ۰.۵ درصدی در سال ۲۰۱۹ است.

در مورد برزیل، صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی رشد اقتصادی ۱.۸ درصدی سال ۲۰۱۸ خود را به ۱.۴ درصد کاهش داد. رشد اقتصادی ۲۰۱۸ مکزیک هم که قبلا ۲.۳ درصد پیش‌بینی شده بود، حالا به ۲.۲ درصد اصلاح شد. در مورد ونزوئلا پیش‌بینی ۱۸ درصد رکود برای ۲۰۱۸ پابرجا ماند، اما صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرد نرخ تورم آن در آخر امسال به ۱.۳۷ میلیون درصد برسد.

پس از رشد اقتصادی ۷.۴ درصدی سال گذشته ترکیه، حالا صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی می‌کند که در سال ۲۰۱۸ رشد اقتصادی این کشور به ۳.۵ درصد کاهش یابد و در سال ۲۰۱۹ تنها ۰.۴ درصد شود؛ این درحالی است که در ماه آوریل صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرده بود این مقادیر ۴.۲ و ۴ درصد باشند.

اما در حالی‌که پیش‌بینی رشد اقتصادی در اکثر مناطق جهان کاهش داده شده است، صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی رشد اقتصادی روسیه را که قبلا در ماه جولای، ۱.۷ درصد در ۲۰۱۸ و ۱.۵ درصد در ۲۰۱۹ پیش‌بینی شده بود، به ۱.۸ درصد در ۲۰۱۹ ارتقا داد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا