بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

تاکنون ۴۴۴ وب‌سایت و ۱۷۲ اپلیکیشن موبایلی آی‌او‌اس در جشنواره وب و موبایل ثبت‌نام کردند

در نشست خبری یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران از بخش‌بندی‌های جدید این دوره از جشنواره، اختصاص یک بخش تخصصی برای فین‌تک و بورس و همینطور مشارکت بیشتر مردمی در رای‌گیری‌های مردمی صبحت شد. اولین نشست خبری جشنواره با حضور رضا الفت نسب، دبیر اجرایی جشنواره و عضو هیئت‌مدیره اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی، شایان شلیله، بنیان‌گذار جشنواره و دبیر انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی، میلاد احرام‌پوش بنیان‌گذار جشنواره و سیم‌چی مدیرفرهنگسرای فناوری اطلاعات، در فرهنگسرای فناوری اطلاعات برگزار شد.

در ابتدا سیمچی ضمن خوشامدگویی به حاضرین، یکی از وظایف اصلی فرهنگسرا را حمایت از گروه‌های تخصصی فعال، کانون‌ها و استارت‌آپ‌ها عنوان کرد و خودشان را نوعی شتابدهنده معرفی کرد که امکانات و فضای فرهنگسرا را در اختیار فعالان این حوزه قرار می‌دهند تا ایده‌هایشان در فضای فناوری اطلاعات را عملیاتی کنند.

پس از صحبت‌های سیمچی، شایان شلیله از بخش‌بندی‌های جدید این دوره از جشنواره گفت و با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اصلی جشنواره، بحث گروه‌بندی است، توضیح داد: «ما امسال سعی کردیم با کمک شورای داوری تغییراتی در گروه‌ها ایجاد کنیم. شاخه‌های اصلی ما عبارت‌اند از محتوا و خبری، سازمانی و اطلاع‌رسانی، کسب‌وکارها و نرم‌افزارهای موبایل. ما امسال به پیشنهاد شورای داوری چند گروه ویژه را هم اضافه کردیم که این گروه‌های ویژه به رای‌گیری مردمی گذاشته نمی‌شوند و توسط خود شورای داوری انتخاب می‌شوند. این گروه‌ها عبارت اند از بهترین سایت از نظر محتوا، بهترین طراحی دیداری، بهترین طراحی ساختار و دسترسی.»

به گفته شلیله چند گروه دیگر هم به جشنواره یازدهم اضافه شده است ازجمله بهترین اپلیکیشن موبایل، بهترین اپلیکیشنی که در سال ۹۷ راه اندازی شده، بهترین وب‌سایت کسب‌وکاری که در سال ۹۷ راه‌اندازی شده و بهترین کتاب و ترجمه که در حوزه کسب‌وکارهای اینترنتی و وب تالیف شده است.

او همچنین در صحبت‌هایش آماروارقامی هم در رابطه با تعداد اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌هایی که تاکنون در این رویداد ثبت‌نام کردند ارائه کرد. به گفته شلیله تاکنون ۴۴۴ وب‌سایت ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۱۵۰ وب‌سایت جدید بودند و برای اولین بار ثبت نام کردند. در حوزه اپلیکیشن‌های موبایلی هم در کل ۱۷۲ اپلیکیشن iOS ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۵۴ اپلیکیشن جدید وجود دارد.

همچنین دبیر انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی از رشد چشمگیر بخش بازی و فین‌تک در جشنواره سال گذشته گفت و توضیح داد: «امسال یکی از گروه‌هایی که به بخش موبایل اضافه شده، فین‌تک است و اپلیکیشن‌های حوزه مالی می‌توانند در این بخش ثبت‌نام کنند.»

در ادامه برنامه رضا الفت‌نسب با اشاره به اینکه جشنواره وب و موبایل بزرگترین رویدادی است که توسط بخش خصوصی و با حمایت معنوی بخش دولتی در حوزه وب و موبایل برگزار می‌شود گفت: «سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، مرکز توسعه و تجارت الکترونیکی، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، سازمان فرابورس، اتاق اصناف تهران، اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی، اتحادیه فناوران رایانه تهران و ستاد فرهنگ‌سازی دانش بنیان معاونت علمی از حامیان معنوی این رویداد هستند.»

میلاد احرام‌پوش هم صحبت‌هایش را با ارائه تاریخچه کوچکی از جشنواره شروع کرد و آن را قدیمی‌ترین و بزرگترین رویداد در حوزه وب و موبایل در ایران معرفی کرد که برای اولین بار در سال ۸۷ برگزار شد.

احرام‌پوش در ادامه صحبت‌هایش گفت: «از سال ۹۲ بود که بخش موبایل هم به جشنواره اضافه شد چراکه از همان سال ما رشد انفجاری در حوزه موبایل در ایران داشتیم. در سال ۹۲ ما ۲ میلیون گوشی هوشمند در ایران داشتیم و این آمار در سال ۹۶ به نزدیک به ۶۰ میلیون گوشی هوشمند رسید و رشد این گوشی‌های هوشمند منجر به رشد اپلیکیشن‌های موبایل شد.»

داوری اصلی از آذرماه انجام و اختتامیه برنامه هم ۲۵ و ۲۶ بهمن‌ماه در تهران برگزار می‌شود. همچنین اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌ها در حوزه کارکرد، محتوا، تجربه کلی، طراحی دیداری، ساختار و مسیر و کاربردپذیری مورد داوری قرار می‌گیرند و شورای داوری بر اساس این پارامترها بهترین‌ها را انتخاب می‌کند. طبق روال سال‌های قبلی هیچ جایزه نقدی هم در کار نیست و به برندگان یک تندیس اهدا می‌شود.

رای‌گیری در دو بخش مردمی و توسط شورای داوری انجام می‌شود. همچنان وب‌سایت‌ها می‌توانند بخش رای‌گیری مردمی را در سایت خودشان قرار دهند تا افراد با مراجعه به وب‌سایت آنها، رای خودشان را ارائه دهند.

منبع

راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا